Panasonic HC-V770 Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties Full HD met 20x opt. zoom • WiFi - Bekijk alle specificaties

Panasonic HC-V770 Zwart Review

JanVa 13 oktober 2021, 368 views Product gekocht

Panasonic HC-V770 Zwart

Ik heb en gebruik de hc-v770, 750 en 720. De 750 en 770 zijn nagenoeg identiek en zeer fijne camera's maar hebben ook nadelen. Ik gebruik deze camera's voor het opnemen van theatervoorstellingen, paardensport wedstrijden enzovoort. Ik gebruik altijd een externe powerbank, meestal externe mics en vaak een statief.

Pluspunten

• geweldige image stabilisatie
  • alles ook in manual mode te zetten
  • goed werkende autofocus
  • mooi helder beeld, goede chip
  • stereo microfoon aansluiting
  • koptelefoon aansluiting
  • te voeden met 5v dus powerbank
  • clean hdmi out 1080p 50frps

Minpunten

• zoomknop te gevoelig
  • geluid kwaliteit ondermaats
  • originele accuduur slecht
  • handmatige focus te indirect
  • mini/micro hdmi te fragiel
  • sd slot onhandige plaats
  • touchscreen knopjes erg klein

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Beeldweergave Score: 4
Ik gebruik deze consumentencamera professioneel. Voor de prijs vind ik nog steeds dit een van de beste 1080p 50frps seconde camera's. Ik gebruik ze dan ook bijna dagelijks. Ik kocht de camera jaren geleden waarbij de eisen die ik had: 1.microfoon ingang 2. koptelefoon uitgang. te maken hadden met het altijd ondergeschoven kindje geluid. Later bleek overigens dat de geluidopname van de camera vrij slecht is waardoor ik er nu altijd een externe audio recorder aan heb hangen. (Tascam 60D mark-II). Omdat je altijd opgelicht wordt met de prijzen van extra accu's wilde ik een camera die je met een ander merk accu kunt gebruiken. Deze camera is bingo want hij werkt op elke powerbank (5 volt dc toevoer). De beeldchip van deze camera is iets groter dan gebruikelijk bij deze categorie waardoor het beeld scherper is en minder licht nodig heeft. Ik wilde ook perse dat elke functie ook op handmatig kon worden gezet. En dit kan. Echter de manuele focus is onbruikbaar in live situaties. De draaiknop werkt indirect waardoor je altijd over je scherppunt heen schiet. Onbruikbaar is de manuele focus behalve als het eenmalig instellen is zoals bijvoorbeeld voor vloggen op statief en een vaste onderwerp afstand. Maar de autofocus werkt zo goed dat je de manuele focus bij actie niet snel mist. Manueel witbalans werkt aardig, manuele sluitertijd en apperture werken goed. Het instellen moet middels een te klein touchscreen waardoor de knopjes erg klein zijn. dat is nogal wennen. De zoom is ondermaats. Eigenlijk is alleen de langzaamste zoomsnelheid te gebruiken zonder dat het storend is in beeld. MAAR de zoomknop is zo gevoelig dat het heel moeilijk is om niet al in de hogere zoomsnelheid te vallen. Het is echt millimeter werk. Ik heb hiervoor een servo sturing gemaakt waardoor altijd de langzaamste zoomsnelheid wordt gekozen. Standaard heb ik een altijd een powerbank aan de camera zitten. Bij gebruik op statief bovendien ook: hdmi naar sdi converter, extra hdmi grotere monitor via splitter, servo-arduino zoom controller, Tascam audio interface en recorder, koptelefoon, sd card extender, Het lijkt een opsomming van nadelen maar voor de prijs is het een zeer goede camera en met wat zelf er omheen bouwen kun je bijna alles met dit model :)

Heb jij ook een Panasonic HC-V770 Zwart?

De Pro opnames worden gebruikt voor uitzending of analyse ot iets heel anders? :)
Tis me niet helemaal duidelijk wat je reactie betekent. Ik zei niet dat er pro opnames mee gemaakt kunnen worden. Ik gebruik het woord professioneel om aan te geven dat ik met deze camera's mijn geld verdien. Ik kan met behulp van deze camera's en randapparatuur een budget segment bedienen welke niet haalbaar is met de dure camera's. Van school en verenigingsvoorstellingen tot uitvaarten en sportevenementen. Multicam Live gemixte uitzendingen of registraties met behulp van de Atem mini pro bijvoorbeeld. Het live mixen voorkomt of verkort dan weer de post productie tijd.

[Reactie gewijzigd door JanVa op 14 oktober 2021 16:19]