Athom Homey (Early 2019)

Niet beschikbaar
Specificaties Max. 50.000 producten (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties

Athom Homey (Early 2019) Review

signslave 13 oktober 2021, 101 views Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Echt een waardeloos ding. De homey software is niet af. Verre van dat. Als gebruiker wordt je tester. Uren verspeeld als tester van een produkt wat (nog?) niet klaar is voor de markt. Wat het in 2019 ook niet was. En waarschijnlijk nooit zal worden.

Pluspunten

• Mooie site.
  • Mooie doos.
  • Mooie beloften.

Minpunten

• Niet af.
  • Te weinig computer kracht
  • Echt zonde van de tijd

Kwaliteit Score: 1
Echt een waardeloos ding.
Crashed achter elkaar door. Ook zonder iets aan of uit te zetten.
Support: na een automatische firmware update crashed het ding elke paar uur. Alleen opnieuw opstarten helpt. De support, zegt dat je voor een nieuwe voeding moet zorgen en dat je door naar maker van app, hue in dit geval. Die zou zorgen voor de crashes.
De homey software is niet af. Verre van dat. Als gebruiker wordt je tester. Alleen zonder te kunnen zien wat er aan de hand is. Daar betaal je 393 euro voor. Als ik had willen prutsen, had ik een raspberry genomen. Dan had ik teminste in logs kunnen kijken bij problemen.
Ik lees hier, dat dit soort problemen ook in al 2019 bestonden.
Het lijkt of homey het niet aan kan. Te trage processor of zo.

Heb jij ook een Athom Homey (Early 2019)?

Vraag & Aanbod

Lijkt alsof je een maandagochtend model hebt ofzo, want ik kan me hier totaal niet in vinden. Ik heb de Homey Pro (aangezien jij 393 euro betaald hebt, neem ik aan jij ook), en heb echt nergens last van. Heb 1x gehad dat 1 app wat problemen had met een nieuwe update, en dat was een dag later gefixed.
Verder draait alles stabiel en gemakkelijk. Nog geen 1x een crash gehad of een restart nodig gehad, en gebruik hem nu ruim een jaar.
Zelfs bij het terug in de factory stand brengen van homey, foutmeldingen.
Dat zou liggen aan mijn internet router die 2.4 of 5 ghz aanbied.
Homey laat geen logs zien.
Alleen: Onbekende fout of Er ging iets fout probeer t later opnieuw. Of Timed ou ofter 30000 ms. Of Network request failed. Of apparaat niet bereikbaar.
Maar niet welk netwerk of welk apparaat of waar de onbekende fout gebeurde.
T lijkt samen te hangen met Zigbee devices ( hue ) en Homey zelf.
Maar... support stuurt je door naar de maker van de app. ( Van philips Hue bv )
Of meer lampjes tegelijk aanzetten mag niet, daar moet een delay tussen.
Als je in de keuken 6 hue lampjes op 1 schakelaar hebt... Daar crashed homey dan schijnbaar op.
Het is een blackbox,
die niet meestal niet aangeeft wanneer ie crashed, wat crashed of wat er fout gaat.
De fout ligt overal. Maar nooit bij Homey.
Maar in een paar weken tijd wel 3 firmware's