Samsung Syncmaster BX2450 Zwart Review

mandarb 10 september 2010, laatste update op 24 oktober 2010, 8.392 views

Samsung Syncmaster BX2450 Zwart

Pluspunten

• Mooi om te zien en perfect beeld.

Minpunten

• Menu is lastig te bedienen via tiptoetsen.

Inhoud van de verpakking
De monitor wordt geleverd in een platte doos waarbij de voet nog gemonteerd moet worden. Daarnaast een vga-vga kabel en een dvi-hdmi kabel. De voeding is extern, wat ik zelf wat minder vind, maar dit is zo bij alle zeer platte schermen.

Aan de achterkant zit een vga ingang en 2 x hdmi, géén dvi. Geen probleem aangezien ik een videokaart met hdmi uitgang heb, maar voor mensen met een dvi uitgang voldoet de meegeleverde kabel prima. De vga ingang had er voor mij niet op hoeven zitten, dit had voor de meeste mensen beter dvi kunnen zijn. Geen kabelgeleiding aanwezig.

Ghosting
Geen enkele vorm van ghosting waargenomen. Ik gebruik de monitor vooral voor games (World of Warcraft, Starcraft 2, Final Fantasy XIV) en het beeld is werkelijk perfect.

Pixeldefecten
Bij aflevering geen defect, getest met lcdtester. Na week of vijf geen defecten nog.

Kwaliteit/Afwerking
De voet had iets zwaarder gemogen, maar deze is niet instabiel. Voor mensen met een racestuur aan het bureau zal het scherm wel kunnen gaan wiebelen. De voet is vast en het scherm is dus niet in hoogte verstelbaar, alleen licht te kantelen. Een portrait functie is er dus ook niet.

Vormgeving
Schitterend ontwerp in glanzen zwart met doorzichtige rand. Rechtsonder bevinden zicht de menu 'knoppen'. Het zijn niet echt knoppen, meer plekken waar je de rand moet aanraken. De power knop is voorzien van een blauwe led die knippert in standby mode. Alle symbolen zijn zwart op plexiglas en dat maakt ze moeilijk te zien bij minder licht. Hier zitten geen leds achter.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster BX2450 Zwart?

Zou je mischien zo vriendelijk willen zijn om een beetje dieper in te gaan op de input lag. Mischien een filmpje maken met een CRT monitor ernaast zou voor mij al een hele hulp zijn. Dit scherm wil ik aangschaffen voor te gamen echter kan nergens vinden wat de input lag is van dit scherm.
Sorry, een CRT monitor heb ik al jaren niet meer. Input lag is volgens mij nihil, ik gebruik het scherm ook voornamelijk voor gaming. Films heb ik niet getest omdat ik die toch niet lekker kijk vanuit een bureaustoel.
Heb hem nu zelf ook gekocht en kan je mededelen dat deze 0ms is. Heb het rijksmuseum voor computers hier open getrokken en stonden nog wat monitoren. Heb ze naast me elkaar gezet en ben gaan gamen. in een woord Perfect.

Nu alleen me kleuren nog gekalibreerd krijgen want deze zijn out of de box niet perfect.
Ik heb de monitor zelf ook en ben gek op shooters - zoals Call of Duty. Ik gebruik een Logitech G9x laser muis in combinatie met dit scherm, en de crosshair lijkt wat mij betreft even snel als ikzelf te reageren: just point and shoot werkt dus naar behoren met deze monitor. Aanradar, vooral de helderheid verbaasde mij (vanwege de lage specificatie van 250cd/m2).

Kleuren zijn ook merkbaar beter dan mijn vorige monitor, de Samsung 223BW. Vooral subtiele verschillen vallen nu vaker op.
Nadeel aan deze scherm is wel dat hij niet in hoogte te verstellen, en niet kantelbaar is.

Geen idee hoe je het kunt noemen: het scherm is niet loodrecht richitng je toe. Het is enkele graden gekanteld naar beneden. Dan moet je je burostoel stukken lager opstellen, om optimale kijkhoek te krijgen.

Ze zullen hun reden voor hebben, maar dit vind ik niet echt praktisch.
Het scherm is wel licht te kantelen, in ieder geval voldoende om het door jou geschetste probleem te vermijden.
Is het scherm wel middels VESA op te hangen? Dat zou het probleem zeker wegnemen, en zou voor mij een punt zijn om deze wel/niet te kopen. Kan het niet terugvinden in de specificaties .
Onlangs HDMI kabel bijgekocht (afgeschermde bekabeling).

VGA en HDMI kabel erin, allebei dezelfde brightness. En ik moet zeggen, de VGA kijkt stukken prettiger weg en heeft betere kwaliteit. De HDMI kijkt niet zo lekker weg. Ook op 1080p filmpjes zie ik amper verschil. Het ziet wel donkerder uit.

Zou m'n geld niet aan een HDMI spenderen, imho.
Er is geen VGA input op dit scherm, alleen DVI en HDMI. Beide hebben hetzelfde videosignaal, dus ik snap niet hoe je dit getest hebt.
Ehm, zal wel niet helder geweest zijn want het is net andersom, wel VGA en geen DVI (in de review stond het goed). Ik heb een HDMI kabel gebruikt (zit ook een HDMI-DVI converter bij) en heb perfect beeld.
Kan iemand met dit scherm antwoord opgeven op de volgende vraag???

Is het mogelijk om deze monitor met een beugel aan de muur te bevestigen? Oftewel: zitten er aan de achterkand van de monitor schroefgaten of iets dergelijks voor een beugel? pricewatch zegt van wel, maar de site van Samsung niet...

Ben namelijk op zoek naar een scherm als deze maar dan moet 'ie wel aan de muur kunnen...
een kort antwoord. (staat ook in de specs pagina)
Nee geen vesa mount mogelijkheden alleen voor de handige doe het zelver onder ons is altijd wel een beugel te maken.
Kan je wat foto's schieten?
Ok, ik heb 3 foto's gemaakt, ook van de achterkant. Er zitten geen schroefgaten, alleen een gaatje voor een slot.
oke. dan heb ik dus niets aan dit scherm.

Weet iemand een qua specificaties vergelijkbaar scherm, maar dan met de mogelijkheid om deze aan de muur te bevestigen?
Ik zit er aan te denken deze monitor aan te schaffen. Wat ik mij afvroeg: zit bij dit scherm de voeding intern of extern (adapter). Ik dacht dat bij dit scherm de voeding extern was, mede omdat het zo'n plat scherm is. Maar nu zie ik bij Azerty dat de voeding intern is.

Dit maakt mij iets uit omdat ik bij mijn vorige monitor last had van piepjes/bromtoon. En ik verdachte de voeding als veroorzaker hiervan. Kan iemand mij dit vertellen?

En is dit scherm stil of ondervinden mensen ook bij dit scherm piepjes/bromtonen. Ik ben hier namelijk erg gevoelig voor O-)
Dat piepen en brommen komt volgens mij voornamelijk door het gebruik van een ccfl backlight. Dit scherm gebruikt een LED grid en heeft minder stroom nodig en geen hoogspanning wat ccfl wel nodig heeft om te kunnen branden.
Juist die hoge spanning kan door verschillendefactoren een brom of piep in de voeding of converter veroorzaken.

Zeker weet ik het niet, maar dit zou mijn eenige logische verklaring kunnen zijn.
Heeft deze monitor HDCP? (Kan je bij Nvidia settings zien)
Aangezien sommige zeggen van wel en sommige zeggen van niet....
Ik geraak er gewoon niet uit......
Sorry, bekijk deze thread nauwelijks meer. Ja, HDCP is mogelijk volgens nvidia control panel.
Heb het scherm ook sinds enkele weken en naar mijn mening is het scherm ook fantastisch en ben ik het ook volledig eens met de review.

Het kritiekpuntje dat het menu lastig te bedienen is ben ik alleen niet met je eens. In het begin had ik er ook moeite mee omdat het logisch is bij schermen om aan de voorkant op een knop te drukken. Nu bleek het bij dit scherm de sensor aan de onderkant van de rand zitten voor deze touchknoppen. Na deze realisering is het prima navigeren.