Xiaomi Mi Smart Speaker

€ 34,95
Specificaties Stereo met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Smart Speaker Review

dotternetta 5 oktober 2021, laatste update op 15 januari 2022, 556 views Product gekocht

Xiaomi Mi Smart Speaker

Prijs kwaliteit is erg goed! Voor dit geld vind je, volgens mij, geen beter geluid. Wat een heerlijk vol geluid met lekkere bas.

Pluspunten

• geluidskwaliteit tov mini
  • bouwkwaliteit
  • snelle google assistant reactietijd

Minpunten

• voedings aansluiting is vreemde ronde maat (12V)

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
Prijs kwaliteit is erg goed! Kwam na een miskoop op Ibood (Alexa speakertje) deze tegen op Lidl-shop voor € 40,-
Gelijk besteld om te proberen. Wij hebben het huis vol met Google speakers. Woonkamer en kids slaapkamers: mini's met via bluetooth 2.1 speaker setjes. Garage: mini via bluetooth aan versterker etc etc. Alleen in de badkamer hadden we een kale mini. Op zich goed genoeg maar het geluid viel natuurlijk wat tegen. En om mijn vrouws valse zingen te overstemmen als ze onder de douche stond moest er wat meer vermogen komen. Nou, voor dit geld vind je, volgens mij, geen beter geluid. Wat een heerlijk vol geluid met lekkere bas. Hoe ze het doen is mij een groot raadsel maar dit kleine boxje klinkt als een grote 10 inch. Hij staat bovenop de spiegelkast in de badkamer (snoer is lang genoeg) en laat zich prima bedienen met de stem. Google reageert zoals het hoort lekker snel en nogmaals: de muziek klinkt geweldig! Hij kan hard genoeg zonder te vervormen en in vergelijking met mijn buurmans Sonos One setje doet hij er niet voor onder, de Sonos One zal misschien wat luider kunnen.
Mijn tip: koop deze ipv een mini! Hoog en laag zijn gewoon in te stellen met de Home app en de led ring licht alleen op als je wat vraagt en ze zijn te koppelen als stereo paar. Echt super!

Enige nadeel voor een tweaker: de voedingaansluiting is een vreemde ronde plug. Lijkt op 5 V standaard maar die past er niet in. Een standaard verlengkabeltje zal lastig te vinden zijn. Voeding is 12V 1.5A.

Kleine update: 2de gekocht en als stereo set in de woonkamer neergezet: bas weg wtf? 1 speaker oke, maar als de 2de erbij komt wordt de bas opgeheven, tja, geen fase omkering knopje maar...je kunt in de Google Home app vertraging instellen in milliseconden en dat helpt! 5 ms werkt bij mij goed en ik ben gelijk naar de buurman gegaan en heb hetzelfde gedaan bij zijn Harman Kardon Citation One set en daar werkt 10 ms perfect, zijn speakers staan verder uit elkaar.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Smart Speaker?

Vraag & Aanbod

[deze tegen op Lidl-shop voor € 39,-
Online is het €39,99 oftewel afgerond 40 eurootjes
Enige nadeel voor een tweaker: de voeding aansluiting is een vreemde ronde plug. Lijkt op 5 V standaard maar die past er niet in. Een standaard verlengkabeltje zal lastig te vinden zijn. Voeding is 12V 1.5A.
Het is maar net wat je vreemd vind?: de Google Nest Mini en Nest HUB gebruiken ook een ronde plug voor de voeding maar dan met 14V 1,1A.

Verder ben ik het volledig met je eens, heerlijke speaker!
Oude mini heeft micro usb
Weet ik, daarom zei ik ook NEST (2nd Gen) Mini.
Je hebt helemaal gelijk. Ik ken de nest serie verder niet
Geen problemen met vocht vanuit de badkamer?
Ah oke top! zit er over na te denken om deze ook aan te schaffen, maar onze badkamer is niet zo heel erg groot. Even een goede plek zoeken.. :)
Even googelen, er zijn goedkopere sites dan Lidl