Denon Home 350 Zwart

€ 548,-
Specificaties Stereo met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Denon Home 350 Zwart Review

ArjanLnr 2 oktober 2021, laatste update op 23 november 2022, 312 views Product gekocht

Denon Home 350 Zwart

De Denon Home 350 illustreert hoe waardeloze software een geweldige speaker kan verprutsen. En een jaar na aankoop en een paar summiere software updates verder is daar nog niet aan veranderd. Stabiliteit en bedieningslogica laat echt te wensen over! Sonos laat zien dat het veel beter kan.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Design

Minpunten

• Heos app / volume regeling in Spotify
  • Stabiliteit
  • Onlogische bediening

Muziekweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
Ik heb een stereo paar in onze uitbouw staan. Qua geluidsbeleving is het fantastisch. Een prachtig klankbeeld met een strakke diepe bas, goed gevuld midden en en gedetailleerd hoog. Via de app kan ik ze groeperen met onze heos hs1 soundbar met sub, waardoor de hele benedenverdieping met een mooi geluid wordt gevuld, mits ik de volumes op elkaar afstem. De twee systemen passen qua geluidsweergave erg goed bij elkaar en wat dat betreft laat de hele opstelling niets te wensen over. Maar daarmee is al het goede ook wel gezegd.

De stabiliteit van dit stereo paar laat ernstig te wensen over. Met een zekere regelmaat raken ze out of sync en ontstaat er een irritante echo. En elke ochtend is het zonder meer de vraag of ze allebei nog gevonden worden door de app. Inmiddels laat ik ze via een tijdschakelklok elke nacht een uurtje uitschakelen, zodat ze minstens 1x per 24 uur gereboot worden. Dit lost 95% van de stabiliteitsproblemen op. De soundbar heeft deze problemen nooit.

Dan is de volume regeling het volgende hekele punt. Per tik op de volumeknop op de telefoon gaat het geluid twee tikken omhoog. Dat is aan de grove kant, maar is nog wel aanvaardbaar. In de Spotify app is het echter een ander verhaal. Daar waar het volume van Sonos systemen via Spotify super fijnmazig kan worden geregeld via de volume knoppen van mijn telefoon, gaat het bij Denon met enorme stappen. Compleet onbruikbaar, dus nadat ik een playlist heb gekozen in Spotify, moet ik altijd naar de Heos app om het volume te kiezen dat me aanspreekt. Ronduit waardeloos.

Andere irritatie is het constant uiteenvallen van ruimtes en het vergeten van volume instellingen van die ruimtes. Maak ik van de soundbar en de 350's één ruimte en stel ik het volume in, dan valt de ruimte uit elkaar zodra de tv aan wordt gezet. Dat is niet het probleem, want de speakers in de serre hebben niets van doen met de tv. Maar gaat de tv weer uit, dan wordt de ruimte niet hersteld en doe ik dat later handmatig, dan wordt volume(verhouding) van de soundbar niet naar de oorspronkelijke instelling van de ruimte gezet.. Ik ben dus vaak elke dag ruimtes aan het groeperen en opnieuw aan het instellen.

Om het feest compleet te maken is het ook nog zo dat de knoppen op de speakers vaak niet gedeeld worden op de manier die je verwacht. Zo zijn de voorkeurknoppen niet bruikbaar in een ruimte en regelen de volume knoppen niet het volume van de ruimte, maar van de individuele speaker (wel het stereopaar). In een stereo paar worden de voorkeurknoppen van de master, niet gedeeld met die van de slave en omdat je eigenlijk niet weet wie de master is, sta je dan wel eens bij de verkeerde speaker op die knoppen te drukken en je af te vragen waarom er niet gebeurt.

Denon, dit is echt beneden alle peil. Kijk aub een half uurtje naar hoe Sonos het aanpakt en maak het na. Zo simpel is het namelijk om een goeie speaker te ondersteunen met een goeie app.

***Update 22 november 2022***
Na 2 jaar een haar liefde verhouding te hebben gehad met Denon Home en Heos producten is de kogel door de kerk: Denon eruit en Sonos erin. Inmiddels staan er een Sonos beam, 2x one SL, een 2e hand connect en 2 Sonos ikea "lampen" her en der opgesteld in het huis. Wat een verademing is dat. Alles werkt meteen zoals het hoort en het klinkt allemaal ronduit goed. Wellicht binnenkort ook nog de sub mini erbij en dan is het feest compleet.

Heb jij ook een Denon Home 350 Zwart?