Google Nest Doorbell (batterij) Review

SuicyderTestpanel 30 september 2021, laatste update op 18 oktober 2021, 735 views Testpanel

Google Nest Doorbell (batterij)

Robuust, goede beeldkwaliteit en nachtzicht. De prijs is met € 189,- aan de hoge kant, maar het is wel echt waar voor het geld voor de geboden featureset en de beeldkwaliteit. Het is voor mij wel een blijvertje, ook voor een volgende woning.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Beeldkwaliteit (HDR er nachtzicht)
  • Meldingen
  • Kan aan stroom aangesloten worden en met accu
  • Gezichtsherkenning

Minpunten

• Abonnement (nieuwe abo wel beter ingericht dan de oude, geldt voor alle Nest apparaten van de generatie in 1 keer))

Kwaliteit Score: 5

Een 'slimme' deurbel van Google voor thuis. Ik heb deze mogen testen voor het testpanel van Tweakers. Zelf heb ik wel gekeken naar 'slimme' deurbellen, echter nooit gekocht. De toevoeging was voor mij persoonlijk niet voldoende en de features voor deurbellen zonder abonnement waren beperkt.

Hoe gaat de Google Nest Doorbell hierin terugkomen. De featureset is redelijk uitgebreid, echter voor de volledige featureset en langdurige opslag zit men toch aan een abonnement. Wel is het bij de vernieuwde Nest producten zodanig dat het abonnement geldt voor alle Nest producten in een account, dus de kosten zijn te overzien. Zie voor het volledige overzicht -> https://store.google.com/nl/product/nest_aware?hl=nl

Voor algemeen de foto's en screenshots verwijs ik naar het einde van deze review.

Uitpakken/Hardware

Al voordat je gaat uitpakken zie een mooie degelijke verpakking, bij het uitpakken is het eerste wat mij opgevallen was, het formaat, hij is een stuk groter als verwacht.

Alle onderdelen komen mee met de verpakking, de Doorbell zelf, een backplate van metaal (deze schakelt de camera ook in en uit) , een hulpstuk voor montage in het geval de bel onder een hoek moet hangen en een palletje om de camera weer van muur te halen.
Tevens komt er een sticker mee in het boekje welke op de deur geplakt kan worden ter informering van mensen welke aan de deur komen (Het is verplicht aan te geven dat er opnamen gemaakt worden!).

Installatie

Dit is toch een stuk makkelijker dan ik had verwacht. Zet de doorbell aan door de metalen plaat achterop te klikken, start de Google Home app op en druk op het '+'-knopje en volg de stappen. De benodigde QR-code komt op de achterzijde van het apparaat.

Alle materialen in één oogopslag.

Features

Zodra het apparaat verbonden is kan men in de app tot 4 zones aanmaken waarop de camera reageert, deze kan men laten reageren op mens, dier, pakket, voertuig of alle bewegingen.
Met behulp van deze zones kan men ook instellen dat de openbare weg of tuin van de buren niet een opname start.

Van deze gebeurtenissen binnen deze zones kunnen (push)meldingen gegeven worden op de telefoon. Tevens wordt de gebeurtenis opgeslagen (Beeld en/of geluid), bewaartijd is afhankelijk van de instellingen en een potentieel abonnement.

De koppeling met een Google Home/Nest Mini blijf ik nog even schuldig, ik had deze vorige week verwacht te ontvangen, maar de bezorgdienst faalde helaas de eerste 2 pogingen en heb ik elders laten leveren.

Als nadelen zou ik willen benoemen, dat voor langere opslag dan 3 uur (wat toch wel een vereiste is) een abonnement verplicht is en tevens duurt het 2 á 3 seconden bij mij voordat ik de melding van de bel op de telefoon krijg, dit geld ook voor de Google Mini Home, wat ik wel weer heel grappig vind is dat de bel gaat op de speaker en deze zegt "Er staat iemand voor 'apparaatnaam' (bijvoorbeeld Voordeur)".

Heb jij ook een Google Nest Doorbell (batterij)?

Vraag & Aanbod