Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)

€ 149,99
Specificaties Draadloze buitencamera - Bekijk alle specificaties

Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij) Review

SuicyderTestpanel 28 september 2021, laatste update op 28 september 2021, 1.075 views Testpanel

Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)

Robuust, goede beeldkwaliteit en nachtzicht. De prijs is met € 199,- aan de hoge kant, maar het is wel echt waar voor het geld voor de geboden featureset en de beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit 1080p HDR, ook met nachtzicht
  • Zoneconfiguratie met objectherkenning (mens/dier/voertuig) en gezichtsherkenning
  • Binnen als buitencamera
  • Degelijk gebouwd
  • Makkelijke installatie en gebruik

Minpunten

• Abonnement (nieuwe abo wel beter ingericht dan de oude, geldt voor alle Nest apparaten van de generatie in 1 keer))

Kwaliteit Score: 5

Een nieuwe camera van google, zelf tot nu toe geen ervaring met camera's voor thuis. Wel aan het kijken geweest naar het Unify systeem, maar nooit de stap gewaagd.

Het is een lange wens een goede camera thuis te hebben met opslag en goed zicht in het donker. Hier zelfs HDR en een accu in de camera.
Waarom zou ik een camera willen? Het gevoel spullen te beveiligen, al is het alleen al om inbrekers af te schrikken.
Om deze camera te mogen testen als onderdeel van een testpanel is dan heel mooi meegenomen.

Voor algemeen de foto's en screenshots verwijs ik naar het einde van deze review.

Uitpakken/Hardware

Nieuwe spullen zijn altijd leuk, in dit geval komt het pakket binnen en merk je direct een flink gewicht.
Zowel de camera en standaard wegen flink, zijn mooi verpakt en alles zit erbij.

In de verpakking van de camera zitten de camera, een wandmontage en een lader. Dit alles inclusief montagemateriaal als pluggen en schroeven.

De aansluiting zit met een stekker aan de onderzijde, deze lijkt vreemd te zitten, echter zorgt het ervoor dat deze in iedere situatie aan te sluiten is.

Bij de stand krijg je de stand en een adapter. De adapter is niet dezelfde als bij de camera zelf, dat vind ik jammer, maar de kabel is wel lang, wat een voordeel is voor plaatsing.

Camera met stand

Installatie

Dit is toch een stuk makkelijker dan ik had verwacht. Zet de camera aan, start de Google Home app op en druk op het '+'-knopje en volg de stappen. De benodigde QR-code komt los bij het apparaat.

Features

Zodra het apparaat verbonden is kan men in de app tot 4 zones aanmaken waarop de camera reageert, deze kan men laten reageren op mensen, dieren, voertuigen of alle bewegingen.
Van deze gebeurtenissen kunnen (push)meldingen gegeven worden op de telefoon. Tevens wordt de gebeurtenis opgeslagen (Beeld en/of geluid), bewaartijd is afhankelijk van de instellingen en een potentieel abonnement.

Andere features zijn het nachtzicht en alleen opname bij afwezigheid. In dit testgeval een kat welke stiekem over tafel loopt :P

Als nadeel zou ik benoemen, het indicatielampje kan niet uit (wel dimmen, maar valt dan zeker in het donker dan nog op) en voor langere opslag dan 3 uur (wat toch wel een vereiste is) moet men een abonnement afnemen.

Heb jij ook een Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)?

Vraag & Aanbod

Interessant!

In video's van Google zelf zie je terug dat er de mogelijkheid is om voorgesproken teksten te definiëren en deze als reply te sturen. Hoe werkt dat? Kun je die teksten zelf bepalen en klinkt het goed qua uitspraak?
Ik heb dat nog niet gevonden, maar wat ik wel vond was dat audio redelijk zacht afgespeeld werd. Ik moet daar nog even beter naar kijken, wilde dat beter testen komende week wanneer mijn Nest Mini er is.