HP Pavilion Aero 13-be0240nd

€ 999,-
Specificaties 13,3" • 2560x1600 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion Aero 13-be0240nd Review

EverGreen1979 28 september 2021, laatste update op 28 september 2021, 1.899 views Product gekocht

HP Pavilion Aero 13-be0240nd

Hele interessante laptop met een geweldige totaalpakket van slechts 950 gram!

Pluspunten

• Extreem licht en compact (950 gram)
  • Weinig fan geluid onder load en wordt niet warm
  • 8 core Ryzen / 16GB voor weinig geld
  • Mat scherm, hoge helderheid (450nits), resolutie en dunne randen
  • Veel aansluitingen (HDMI, USB-C, 2x USB-A, mini-jack)
  • Fijn toetsenbord, goede travel
  • Laadt snel op - 30min is circa 50%
  • Prima batterij duur voor dit gewicht (8 uur)

Minpunten

• Muispad is wat plakkerig, niet zo soepel als Macbook
  • Extra rij met toetsen op toetsenbord vraagt gewenning
  • Standaard Realtek WiFi kaartje is matig (is te upgraden)
  • Ouderwets oplader blok meegeleverd (kan ook opgeladen worden via USB-C met snelle telefoon oplader)

Kleine maand in gebruik. Zocht een laptop voor op de bank die heel licht en hanteerbaar is, maar wel een beetje power met een budget van maximaal 1000 euro. Ik heb het topmodel genomen (2560x1600, 16GB, 5800U). Ben erg tevreden met deze nieuwe Aero 13 van HP. Weegt slechts 950gram! Hiervoor had ik een 16 inch Macbook als laptop en dat is echt een baksteen vergeleken met deze laptop.

Ik heb zelf de SSD en WiFi card nog geupgrade naar een Samung 1TB 980 en Intel AX210E WiFi 6 kaartje. Batterij duur is circa 8 uur bij normaal gebruik. Als totaal pakket heel interessante laptop met prima bouwkwaliteit. Doet niet onder voor een Envy line.

Zie ook deze reviews voor meer indept info:

Heb jij ook een HP Pavilion Aero 13-be0240nd?

Hoe is de "experience" om de rubber voeten en onderplaat los te halen en de wifi kaart te vervangen ?
Staat er ergens of de garantie komt te vervallen als je de onderplaat los haalt ?
Hoe goed is het scherm en toetsenboard ?
Die rubberen voet is een lang gerekte strip die je eigenlijk max 1 keer kunt loshalen. Terug plakken ging niet geweldig en ik heb hem daarom iets afgeknipt zodat de schroeven op de 4 hoeken bloot liggen. Hierdoor kun je in de toekomst de onderkant verwijderen zonder die strip er weer af te moeten trekken. Er zit ook nog een kleine 5e schroef halverwege de bovenste strip uit m'n hoofd. Die kon ik door het rubber heen terug schroeven.

Hier zie je wel beetje dat het geen echte 'premium' laptop is waarbij ook kleine afwerking details beter zijn uitgewerkt. Maarja weinig mensen zullen de laptop open maken en vond dit geen enorm probleem. Het vervangen van de SSD en WiFi kaart ging makkelijk. Op Youtube is een officiele HP repair video te vinden met hele duidelijke instructies. Max 10min werk.

Scherm en toetsenbord zijn erg goed, zie mn review. Garantie vervalt denk ik wel als je onderdelen gaat vervangen.

[Reactie gewijzigd door EverGreen1979 op 7 november 2021 22:08]

Ik heb dit ook zo ervaren, ik betrap mezelf er af en toe op dat ik de laptop even omkeer om te kijken hoe de voetjes zitten, omdat het toch wat vreemd voelt om zo'n houtje touwtje oplossing toe te passen op zo'n mooi notebookje.

Ik heb toch liever een meer "officiële" oplossing, een replacement strip zou ik bijvoorbeeld direct bestellen, maar die heb ik tot op heden nog niet gevonden. Ik dacht er ook over om de rubberen strips helemaal weg te halen en dan zoiets aan de onderkant te plakken:

Heb jij er nog iets aan gewijzigd, of heb je hem zo gelaten?

[Reactie gewijzigd door EValentino op 15 november 2021 22:48]

Ik heb een instapvariant uit dezelfde serie bij MM bekeken. Dit lijkt me vanwege het 16:10 scherm een leuke laptop om wat retro-emulators (C64 & Amiga) op te draaien. Daarvoor zou dan wel een 50hz refresh rate van het interne display nodig zijn. Standaard kon ik echter alleen kiezen uit 60hz en 40hz. Dat doet mij vermoeden dat 50hz technisch gezien wellicht ook mogelijk is door gebruik te maken van een programma als CRU (Custom Resolution Utility).

Weet je toevallig uit ervaring of een 50hz refresh rate inderdaad -via een omweg- ingesteld kan worden en dat het scherm deze verversingssnelheid dan ook daadwerkelijk gebruikt?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.