JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)

€ 139,-
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart) Review

Loveit 28 september 2021, laatste update op 16 december 2021, 1.104 views Product gekocht

JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)

Wat de JBL club pro+ bijzonder maakt is de equalizer in de bijbehorende app. Het grote dynamische frequentiebereik 10Hz-20kHz kan met de equalizer op iedere gewenste wijze worden gebruikt. Je bepaalt zelf op hoeveel punten je de equalizer aanpast en met hoeveel dB op de gekozen frequentie.

Pluspunten

• Groot dynamisch bereik
  • Gevoeligheid driver van102dB
  • Extreem goede equalizer

Minpunten

• Geen multipoint pairing

Wat de JBL club pro+ bijzonder maakt is de equalizer in de bijbehorende app. Het grote dynamische frequentiebereik van 10Hz-20kHz kan met de equalizer op werkelijk iedere gewenste wijze worden gebruikt. Je kunt zelf bepalen op hoeveel punten je de equalizer aanpast en de app vertelt je precies hoeveel dB erbij en eraf gaat op de gekozen frequentie. Ik zou bijna zeggen vergelijkbaar met studio software. Dit is volgens mij de meest gedetailleerde equalizer die je kunt vinden voor earbuds. Dit gecombineerd met een gevoeligheid van de driver bij 1kHz/1mW van102dB geeft een muziekervaring die misschien wel de beste is in deze prijsklasse,

De ANC is best goed. Zeker niet top tier maar het is functioneel. Je kunt hem via de app instellen op buiten gebruik en normaal gebruik. Je hebt ook een Ambient Sound optie die de omgevingsgeluiden duidelijk hoorbaar maakt en de bass uit het geluid haalt.. Dit werkt het beste met maar 1 oortje in. Door Bluetooth 5.1 en dual connect kun je beiden oortjes ook alleen gebruiken terwijl de andere oplaadt in de case. De earbuds hebben een ip4 rating (spatwaterdicht, zweten is geen probleem) en zitten behoorlijk goed qua pasvorm. Ze zijn daardoor zeer geschikt om mee te sporten. Als ze niet goed zitten heb je waarschijnlijk te grote siliconen rubbertjes (is dat het woord?..)gebruikt. De kleinste maat van de drie werkt bij mij prima terwijl ik aanvankelijk meende dat de grootste ook paste en dus de meeste weerstand zouden bieden. Het is echter juist goed dat de buds diep in je gehoorgang kunnen en ze moeten ook geen pijn doen. Op die wijze vallen ze ook nagenoeg nooit uit je oren.

De case en de earbuds zelf voelen premium aan. Er zitten 2 stevige magneetjes in de case die beide oortjes solide op hun plaats houden. Eventueel kun je wireless opladen met een niet meegeleverd matje. USB-c voorziet de case van stroom en de case laadt de earbuds bijzonder snel op.

De bediening van de oortjes werkt door er 1,2 of 3 keer op te tikken. Met de app stel je in welke functie je wil gebruiken. Kies uit volume regeling, of ANC, Ambient Sound of talkthru mode of afspelen en volgend/vorig nummer of geen functie.

In de app heb je ook een audiomode en een videomode en een low latency audio/video mode die zorgt voor zeer lage latency bij het gamen op je telefoon. Ik heb in verschillende tests gelezen dat dit zeer goed werkt met een iets mindere geluidskwaliteit als offer.

De earbuds hebben geen multipoint pairing. Verbreek de verbinding met een apparaat om ze met een ander apparaat te kunnen koppelen. Ook de no name bluetooth dongle van mijn pc verbind perfect met de oortjes..

Het zijn hele bijzonder earbuds met geweldig customizable geluid. Ze zijn alles wat je kunt verwachten in deze prijsklasse vind ik. Ik ben er heel erg blij mee.

Heb jij ook een JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)?

Thx man voor deze duidelijke review ik zit zelf te twijfelen tussen deze of de JBL Tour Pro+ TWS (Zwart)(139€) helaas staat daar nog geen review van dus kan ze niet tegen elkaar vergelijken
Ik las dat de club pro tws overall beter uit de tests komt. En als je bij ing zit helemaal leuk. Dan met de punten(die je gratis spaart) 100 eurie. Grtz nico
Nu zelfs maar € 87,- in de rentepuntenshop (en maar 199 punten):
Wel jammer van het ontbreken van multipoint pairing, dat zit in Bluetooth 5.2 en maakt het leven volgens mij een stuk eenvoudiger.