Google Nest Doorbell (batterij) Review

ClavatTestpanel 27 september 2021, 1.064 views Testpanel

Google Nest Doorbell (batterij)

Fijne compacte deurbel Die makkelijk aan te sluiten is en ook nog zeer snel te configureren is in de Google Home app. Witte kleur kan een min punt zijn omdat viezigheid hier snel op te zien is

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Prima beeld
  • Makkelijk te bevestigen

Minpunten

• Witte kleur
  • Ondersteuning

Kwaliteit Score: 5

Google Nest Deurbell

De verpakking is vrij eenvoudig en klein.
Hier zit de deurbel netjes in verpakt met de benodigde stukken om de deurbel te bevestigen.
Tevens vind je hierin ook de qr code om de deurbel te activeren en de videohandleiding om deze te installeren.
Unboxing
Eerst de doosjes bij elkaar zoals deze ontvangen zijn

Daarna de deurbel uitpakken:

Hier vind je in de doos:
1: de deurbel
2: backplate
3: Backplate om de deurbel in een hoek te plaatsen iets schuin
4: USB kabel voor de bel op te laden
5: een pin voor de bel los te maken van de baseplate (ontgendel tool)
6: schroefjes en pluggen
7: verleng/verloop stukjes voor aan de stroom draajes van je huidige bel eventueel

Zoals men ziet een heel pakket voor de bel waar je maar een paar dingen van zult gaan gebruiken.
Installatie
Eerst dien je de deurbel binnen je Google Home app te activeren eer je bij de digitale handleiding uitkomt.
Deze zit niet op papier erbij maar is dus digitaal.
(op papier zit er alleen een verwijzing naar de app toe en een qr code op de app Google home te installeren)

Dus kon ik eerst vie de usb en usb adapter van een tablet de bel op de stroom aansluiten,
Je ziet direct de bel aan gaan.
In de Google Home app kun je door op het plusje te drukken (als je deze al actief hebt en apparaten hebt toegevoegd in je GH) de deurbel selecteren.
Hier zal gevraagd worden om de QR code op de deurbel te scannen om deze te installeren.
Als je dit doet zal er in de app gevraagd worden aan welke ruimte je de bel wil toevoegen.
Nadat dit gedaan is gaat hij de bel updaten en bijwerken.

Mooie gelegenheid om de handeling erbij te pakken op video en de bel te plaatsen.
Wij hadden een oude simpele drukbel waar je dan een belletje hoort gaan.

Deze verwijderd om vervolgens de backplate op de deurkozijn te schroeven met bijgeleverde schroeven

Dit wijst voor zich.
G logo moet naar boven wijzen dan hangt hij rechtop.
het hoek profiel heb ik niet nodig omdat ik dan meer zicht op de muur van de buren.

Tevens heb ik het verloopstukje van de kabels aangesloten.
Dit zijn druk knopjes die je over je huidige stroomkabel schuift om zo een makkelijke aansluiting te hebben die je op de bel hebt zitten aan de achterkant.

Toen kwam het punt om de bel erbij te pakken.
Deze was volledig bijgewerkt maar kreeg geen beeld in de app.
echter was deze nog niet aangesloten maar had ik nog los in de handen.
Hier blijkt uit dat de bel op de baseplate moet zitten om het beeld te activeren.
(de baseplate is magnetisch)

De stroom kabels aan de achterkant aangesloten en op de baseplate vast gekikt. en voila beeld in de app.
instellingen
Het eerste wat opvalt een mooi beeld waar je ook onder de deurmat kan zien liggen.
Van horen en zien een prettiger beeld dan de ring omdat de ring landscape is en de doorbel van Google niet.

In de app kun je vanalles instellen qua meldingen en detecties

Ikzelf heb alle meldingen aangepast.
Nu ontvang je vanuit de GH app iedere keer als er iemand voorbij loopt/ rijd een melding.
op je homescreen van de Telefoon.
Het mooie eraan is dat je bijvoorbeeld ook een melding krijgt als er een dier of iemand met een hond voorbij loopt.

Tevens herkend deze ook als men met een pakket of boodschappen aan komt lopen.
Er komt dan een melding persoon met pakket in beeld te staan.

In de app kun je er ook voor kiezen om de personen die bij de deur staan toe kan voegen onder een naam.
Als deze persoon dan bij de camera komt dan krijg je i.p.v persoon gezien melding de naam van de persoon te zien en dat deze gedetecteerd is.
Dat is wel een mooie toevoeging zodat je eventueel ook ziet in oogopslag wie voor de deur staat.
Heb je een google home of home mini speaker en er wordt op de bel gedrukt zal de vrolijke speaker aangeven dat er iemand voor de deur staat,

Echter het valt op dat als men op de bel drukt dat je op de telefoon geen geluid hebt zoals bijv. de ring app.
op 2 telefoons afzonderlijk met al het geluid aan horen we de bel niet over gaan. Of een geluid maken.
Hiervoor contact opgenomen met Google.
Samen 2 uur aan de telefoon gezeten om te troubleshooten.
maar ook die komen er niet uit.

Ze vinden het ook apart dat er op een Oneplus en Realme geen geluid te horen is.
We krijgen wel een geluidje als er iemand gedetecteerd is maar als er op de bel gedrukt wordt niet.
Ik zou er nog over terug gebeld worden op dezelfde dag dat ik ervoor gebeld hebt.
Echter na 3 dagen heb ik zelf contact opgenomen en geven ze aan momenteel niets te kunnen betekenen en dat het in de telefoons moet zitten.
Ondanks alle controles en dat ze zelf aangeven dat het goed staat.
Al met al zeer tevreden met de bel.

Heb jij ook een Google Nest Doorbell (batterij)?

Vraag & Aanbod

Hiervoor contact opgenomen met Google.
Samen 2 uur aan de telefoon gezeten om te troubleshooten.
maar ook die komen er niet uit.
Komt dit misschien omdat je de bel op de bestaande bel-trafo hebt aangesloten? Je zou kunnen proberen wat er met het geluid gebeurt als je hem in batterij-mode aansluit en dus niet op de bedrading van jouw oude deurbel.

Vraag daarover: gaat jouw 'gewone' bel (dat ding dat ergens in huis hangt) nog af als er op de Doorbell gedrukt wordt?
Nee op de mobiele telefoons komt er niet zoals bijv bij de ring een geluid dat er op de bel gedrukt wordt.
Dat heeft niets met de trafo of batterij te doen geeft Google aan.

De gewone bel gaat niet af dit heb ik ingesteld.
Bewust uitgeschakeld omdat ik deze nu ook kan verwijderen.
Deze optie is wel aan te zetten in de app.
Duidelijk, dank.

Raar dat je dan niets hoort. Waarschijnlijk had je dit allang gevonden, maar voor het geval dat het niet zo is...: Staat de duur van de chime/ring in de Home App misschien op 0 seconden??

Adjust how long the electronic chime rings (Home app only)
  • Open the Home app Google Home app.
  • On the home screen, select your doorbell.
  • Tap Settings .
  • Select Doorbell.
  • Under “Length of ring,” slide the node left or right to decrease or increase how long the chime plays.
Yes die was ook al gevonden.
Maar dat maakt geen verschil dat je op een telefoon toestel geen geluid hoort overgaan als iemand belt.
Wij zijn afhankelijk van een pop up dat er aangebeld wordt zonder geluid
Bizar. Lijkt me niet de bedoeling. Sterkte met uitzoeken
Heb deze net zelf ook aangeschaft. Nog niet geïnstalleerd of geprobeerd. Net wel even gegoogeld op geen belgeluid. Misschien heb je (we) hier iets aan?

Mogelijk deze stap: Turn on visitor announcements in the Nest app navigate: Settings > Visitor Announcements.

[Reactie gewijzigd door ElectricHead op 9 oktober 2021 09:53]

Op de bel zelf en google home hoor je de bel over gaan.
Maar als ik buiten de deur ben hoor ik niet dat er iemand aan belt alleen een pop up op het scherm.

Die instelling had ik ook al bekeken en uitgevoerd maar dat gaat over de bel zelf
Hey, ik heb volgens mij wat gevonden! Je moet dit veranderen voor de notificaties van de Home app! Of te wel in Android moet je naar Instellingen->Notificaties en daar zoeken naar de Home app. Deze kiezen en dan kun je daar de deurbel meldingen aanpassen. Tenminste, ik heb dit hier net zo ingesteld alleen nog niet getest. Ga ik straks eens even doen. :) En dat werkt inderdaad. Ik ga er vanuit dat er voor iOS net zo'n optie ergens zou moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door ElectricHead op 16 december 2021 09:59]