1 review

Targus Lomax Hoes voor 13,3? Ultrabook? & MacBook Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties 13,3" Schoudertas - Bekijk alle specificaties

Targus Lomax Hoes voor 13,3? Ultrabook? & MacBook Zwart Review

gwystyl 27 september 2021, laatste update op 27 september 2021, 99 views Product gekocht

Targus Lomax Hoes voor 13,3? Ultrabook? & MacBook Zwart

Gekocht voor mijn 13" Lenovo Yoga 2. Heeft een groot vak met daarin nog een laptop-, documenten- en tabletvak. Verder een voorvak met verschillende vakjes erin (pennen, business cards etc) en nog twee kleine voorvakjes voor voeding en muis. Nu in gebruik voor 15.6" laptop die net past.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Genoeg vakjes
  • Kan handig aan trolley/koffer
  • Stevige ritsen

Minpunten

• Niet goedkoop
  • 15/16" versie niet beschikbaar in NL?

Ik heb de tas in april 2015 gekocht na aanschaf van de Yoga 2 13, omdat ik hem wilde gebruiken om mee naar het werk heen en weer te slepen, en ook onderweg naar klanten (evt in buitenland met vliegtuig)

Ik kwam deze tas toevallig tegen bij de Mediamarkt. Hij viel me op omdat hij er netjes en stevig uitzag, veel vakjes had en voorzien van handvat en schouderband.

De vakken/features van achter naar voor:
vrij groot goed toegankelijk plat vak met klittenbandsluiting. Aan de buitenkant hiervan zit nog een verstevigde band die je om een koffer/trolley kan schuiven. Handig voor op reis.

Aan de voorkant van de handvatten zit een klein vak afgesloten met een rits, die groot genoeg is voor een telefoon, paspoort of een paar USB sticks.

Het middenvak bestaat uit een groot (documenten) vak met aan de achterkant een laptopvak met een lusje die je vast kan zetten met een klittenbandje, en een neopreen tabletvak aan de voorkant.

Iets verder naar voren zit een wat lager vak met rits over de hele lengte. Hierin zitten 3 kleine vakjes voor bijvoorbeeld business cards of kleine kabels, en 2 pennenvakjes. Verder is dit vak groot genoeg om bijvoorbeeld een HDMI- of netwerkkabel in te doen.

Helemaal voorop zitten nog twee vakken, waarvan ik in de grootste (links) meestal de reislader heb, en in de rechter een muis (Logitech M560) en USB lader voor de telefoon (standaard Samsung reislader).

Ik gebruik hem dagelijks om mijn laptop mee te dragen van huis naar kantoor (meestal in de auto), en af en toe gaat hij mee op reis met het vliegtuig. Hij heeft het al die tijd zeer goed uitgehouden: alle ritsen gaan nog net zo open en dicht als op dag één, en alle vakjes zijn nog heel. Ook ziet de stof rondom er nog netjes uit en zitten er nergens naadjes los van vakjes of handvatten oid.

Toen ik een nieuwe laptop kreeg ging ik in eerste instantie op zoek naar de grotere versie van deze tas (TBT241EU) omdat ik nu een 15,6" exemplaar heb. Die kon ik op dat moment echter niet vinden. Na het proberen van een paar tassen en sleeves heb ik de nieuwe laptop echter geprobeerd in het documentenvak van deze tas, en dat past net zonder de ritsen op spanning te zetten. Nu heb ik de documenten dus in het laptopvak, en wordt de Targus nog zonder klagen elke dag gebruikt.

Heb jij ook een Targus Lomax Hoes voor 13,3? Ultrabook? & MacBook Zwart?