€ 631,87
Specificaties 12,45" • 1536x1024 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Microsoft Surface Laptop Go i5-1035G1 (8GB, 256GB SSD, Qwerty, Platinum) zakelijk gebruik Review

metbril 27 september 2021, laatste update op 27 september 2021, 224 views Product gekregen

Laptop van werkgever voor gebruik bij thuiswerken en op flexibele werkplekken op kantoor. Doet wat het moet doen. Prima te gebruiken met een Citrix desktop, maar eigenlijk te licht voor gebruik met videobellen in Microsoft Teams.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Licht en compact

Minpunten

• Veel lawaai van ventilatoren
  • Slechte speakers
  • Beperkte webcam
  • Klein scherm

Puntsgewijze opsomming van mijn ervaringen:
  • Ventilator gaat snel aan bij een videocall
  • Geluid van interne speakers niet fantastich, maar vooral nauwelijks volume. Headset of externe speakers eigenlijk noodzakelijk.
  • Beeldscherm te klein voor productiviteitswerk, extern scherm is vereist.
  • USB-C is fijn, om een externe monitor als voeding en hub te gebruiken.
  • Batterij gaat snel leeg.
  • Camera is net-net voldoende. Ik ben voldoende zichtbaar, maar mijn Logitech en iPad camera zijn veel beter.
Het is een krijgertje, dus ik moet het er mee doen, maar zelf kopen zou ik 'm niet, en ook niet adviseren aan anderen. Ik had hiervoor een Surface Pro, die was veel beter, maar daarbij miste ik het echte toetsenbord. Lastige keuze of ik daar naartoe terug wil.

Heb jij ook een Microsoft Surface Laptop Go i5-1035G1 (8GB, 256GB SSD, Qwerty, Platinum) zakelijk gebruik?

Te licht voor MS Teams videobellen??? Dat lijkt me sterk met een i5! Waaruit blijkt dat?

Als je bedoelt dat de camera slecht is, zeg dat dan. Te licht geloof ik niet.
Naast een slechte camera en speakers gaat het er vooral om dat de processor al snel heet wordt en de ventilator gaat blazen in een call met meerdere deelnemers. Al helemaal als ik de teams applicatie open zet op een 27" scherm.

[Reactie gewijzigd door metbril op 27 september 2021 12:55]