Valco VMK20 (Grijs, Zwart)

Niet beschikbaar
Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Valco VMK20 (Grijs, Zwart) Review

botsing 27 september 2021, laatste update op 30 september 2021, 118 views Product gekocht

Valco VMK20 (Grijs, Zwart)

Geluidskwaliteit goed, beter dan Sony WH-1000XM3. Noise-cancellation prima, maar niet zo goed als de Sony en Bose topmodellen. Tot twee keer toe overleed de hardware, wat te denken geeft over kwaliteitsbewaking. Update: Valco is bekend met het probleem en zegt het te hebben opgelost.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • klantenservice

Minpunten

• hardware overlijdt spontaan, tot twee keer toe

Tien maanden geleden gekocht voor mijn vrouw. Ik heb zelf de Sony WH-1000XM3 en vergeleken daarbij klinkt de Valco wat mij betreft beter. Op de geluidskwaliteit en het comfort valt niks aan te merken. De noise-cancellation kan misschien niet tippen aan de topmodellen van Sony en Bose, maar komt zeker in de buurt en is geen reden om 'm niet te kopen.

Maar... na 4 maanden was de bluetooth dood. Geen enkel teken van leven, ook niet na een reset. Netjes door Valco een vervangend exemplaar opgestuurd gekregen. En van het vervangende exemplaar is nu... de bluetooth dood. Valco zal ongetwijfeld weer een vervangend exemplaar sturen. De eerste keer kan nog eenvoudig pech zijn geweest. Maar hetzelfde euvel twee keer, lijkt toch op een structureel probleem met de kwaliteitsbewaking.

Update: Valco vervangt het tweede exemplaar en legt uit dat het probleem nu tot het verleden moet behoren. Combinatie van programmeerfout en leverancier die slechtere kwaliteit geheugenchips heeft gebruikt.

Zie ook hun eigen verklaring op FB: https://www.facebook.com/valcofi/posts/933542873908429

Heb jij ook een Valco VMK20 (Grijs, Zwart)?

Reactie van Valco t.a.v. de defecten: https://valco.io/blogs/blog/death-spiral-and-how-we-survived
Ik zit inmiddels aan exemplaar #3. Ik vergeef ze, want ze doen echt hun best om het issue te verhelpen.