1 review

Inventum ST308WZA

€ 105,-
Specificaties Slede-stofzuiger met 800W motor - Bekijk alle specificaties

Inventum ST308WZA Review

armiductor 25 september 2021, laatste update op 25 september 2021, 318 views Product gekocht

Inventum ST308WZA

Zoek je een niet al te dure stofzuiger maar wel eentje met hoge zuigkracht en schone lucht dan kan ik deze zeker aanraden ondanks een aantal (in mijn ogen) noodzakelijke tweaks!

Pluspunten

• Uitstekende zuigkracht voor lage prijs
  • Afstandbediening op steel
  • Stil
  • Schone uitblaaslucht (hepa 14)
  • Lang snoer
  • 2 Hulpstukken in stofzuiger opgeborgen

Minpunten

• Voelt allemaal erg plastic en daardoor breekbaar aan
  • zuigmond komt te veel los van de grond bij terugtrekken (ik heb oude miele zuigmond er daarom op gezet. 10x beter)
  • Slang te kort waardoor je soms de stofzuiger van de vloer moet tillen omdat je niet hoog genoeg kunt reiken (had 30cm langer gemogen)
  • 1 hulpstuk past niet in stofzuiger
  • Parketborstel heeft geen parkeerstand haak

Energieverbruik Score: 4
Vorige stofzuiger (referentie): Miele s316i

Eerste indruk: Erg plastic en daardoor voelt het niet heel robuust (maar ik kom dan ook vanaf een miele). Verder stil, iets wat zwaar, betere zuigkracht dan voorgaande stofzuiger met maar 800W, afstandsbediening op steel handig, snoer erg lang.

Gebruik: Slang is net te kort als je hoog wilt reiken. Verder komt bij terugtrekken de zuigmond te veel los van de vloer. Ik heb daarom de zuigmond van de oude miele gemonteerd wat veel beter werkt. Een prima stofzuiger is het verder.

(Voorlopige) conclusie: Voor de prijs koop je een stofzuiger met uitstekende zuigkracht. Of de levensduur lang is vanwege al het plastic gaan we zien. Ook zal een tweaker deze stofzuiger iets gaan tweaken ;) (lees langere slang aanbrengen en andere zuigmond monteren). Wil je een niet al te dure stofzuiger maar wel eentje met hoge zuigkracht en schone lucht dan kan ik deze zeker aanraden.

Advies aan Inventum: Lever de stofzuiger in het vervolg met een iets langere slang en een hoogwaardigere standaard zuigmond. Dan is deze stofzuiger voor het geld helemaal top!

Heb jij ook een Inventum ST308WZA?