Arctic P12 PWM PST RGB 0dB, 120mm

€ 10,55
Specificaties 23,5dB bij maximaal 2.000rpm - Bekijk alle specificaties

Arctic P12 PWM PST RGB 0dB, 120mm Review

Spiff24 23 september 2021, laatste update op 24 september 2021, 221 views Product gekocht

Arctic P12 PWM PST RGB 0dB, 120mm

Heel redelijke fan voor niet al te veel geld, let wel op: deze fan is multicolor verlicht , niet alleen blauw!

Pluspunten

• Aardige luchverplaatsing
  • Redelijk stil
  • Betaalbaar

Minpunten

• Korte RGB kabel

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Geluid (min) Score: 4
Ik heb een tweetal van deze fans aangeschaft voor een nieuwe build, ik wilde een subtiel verlichte casevoorkant hebben, geen regenboogfestijn.
Afgaande op de Pricewatch was ik onder de indruk dat deze fans alleen blauw licht gaven, dat is dus niet waar!

De fans zijn gewoon vvan een 4-pins PWM stroomaansluiting en een aparte 4-pin RGB connector voorzien; als zodanig kunnen ze meerdere kleuren weergeven. (als je moederbord een RGB aansluiting heeft tenminste)
Alleen kunnen de LEDs niet onafhankelijk van elkaar een andere kleur weergeven, als je dat wilt moet je de aRGB versie van deze fans hebben.

En dan komen we meteen op een minpunt van deze fans: de RGB aansluitkabel is erg kort, ik kwam in mijn build zeker 10 cm tekort, en ik heb een vrij compacte behuizing (customized Fractal design CORE 1000)

Omdat ik toch alleen blauwe verlichting wilde heb ik dit opgelost door de +12V en Blue pin van de RGB connector aan een Molex connector direct van de PSU te McGyveren, op deze manier heb je permanent blauwe verlichting maar kun je deze verder niet regelen.

Koelprestaties en Geluidsproductie:
Ik heb deze fans vergeleken met een nieuwe Be Quiet 120 mm Shadow Wings fan.
Met deze vergeleken zijn de Artics wat luidruchtiger (zeker op max vermogen) maar lijken ongeveer evenveel lucht te verplaatsen.
Behoorlijk stil dus maar niet zo goed als de Be Quiets of Noctua's van deze wereld

Prestaties zijn dus eigenlijk precies wat je mag verwachten voor de prijs: best goed, maar geen wereldklasse
Verlichting is net niet te fel maar ook niet heel subtiel, had van mij nog iets minder gemogen.

Heb jij ook een Arctic P12 PWM PST RGB 0dB, 120mm?