ASUS TUF Gaming VG289Q Zwart

€ 326,96
Specificaties 28" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming VG289Q Zwart Review

sayakachiaiNewbie 22 september 2021, laatste update op 22 september 2021, 304 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG289Q Zwart

Goede 28" 4K monitor. Gekocht in Taiwan voor 275 euro, dus zeker het geld waard.

Pluspunten

• 28 inch
  • roteert 90 graden naar links en rechts
  • sterke standaard
  • 3 jaar garantie (Taiwan)

Minpunten

• HDR merk je niet veel

Ik heb de monitor gekocht voor youtube & films (80%), algemeen internet gebruik (15%) en games (5%) via m'n laptop. Op dit moment ~7 maanden in gebruik.

In Display settings > Scale en Layout gebruik ik de monitor tussen 100-200% afhankelijk van hoe ver ik ervanaf zit.

Adapter van de stroomkabel is ongeveer 8x8x3 cm.
Pluspunten
- 28 inch is groot genoeg om 2 browser windows naast elkaar te plaatsen, ook in 200% scale settings.
- Erg goede en stevige standaard. Monitor kan 90 graden naar links en naar rechts draaien (volgens de handleiding alleen naar links...). Ook in hoogte verstelbaar, 45 graden naar links en rechts.
- Goede bouwkwaliteit, maar alles is plastic. Je kan de onderste bezel een beetje indrukken. Moet nog afwachten hoe de monitor zich houdt aangezien ik portrait mode dagelijks gebruik, maar ik verwacht geen problemen.
- 3 jaar garantie (in Taiwan gekocht)
Enige echte nadeel
- Kost wat tijd om echt 0 graden recht te krijgen. Monitor snapt niet in positie.
Overige minpunten
- HDR merk je eigenlijk alleen als je ernaar op zoek bent (HDR was geen vereiste voor mij).
- Moet ~10 seconden wachten om de monitor aan te zetten als je de stekker in het contact doet.
- Menu heeft opties voor GameVisual, Blue Light Filter, Color en Image, maar 90% van de opties zijn greyed out...
- Kan geen brightness en contrast regelen via de monitor (greyed out). Brightness via m'n toetsenbord werkt ook niet.
- Speakers zijn slechter dan slechte laptop speakers 😂
Tips
- Installeer Windows Powertoys en gebruik FancyZones om windows te snappen. Beter dan steeds handmatig te resizen.
- Ga naar windows display settings on HDR aan te schakelen en in te stellen.
- Speel grafisch simpele spellen (Fall Guys) in 1080p als je GPU 4K niet goed aankan. Ziet er 95% hetzelfde uit.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG289Q Zwart?