Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)

€ 149,99
Specificaties Draadloze buitencamera - Bekijk alle specificaties

Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij) Review

ThaBillyTestpanel 20 september 2021, laatste update op 21 september 2021, 2.413 views Testpanel

Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)

Top camera met goede ondersteuning, wel is de plaatsing en richting van de oplaadkabel niet in alle situaties handig ontworpen. Hij is wel prijzig maar het staat wel in verhouding tot de features die je krijg. ook de object herkenning werkt goed. Voor mij een blijvertje.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, 1080p HDR in zowel dag als nachtzicht
  • Object herkenning (mens, dier, auto en bekende gezichten)
  • Batterijduur (ook mogelijk om bekabeld te gebruiken)
  • Zowel buiten als binnen te gebruiken
  • Niet meer in de losse nest app maar in de Google Home app
  • Robuust gebouwd, voelt zeer goed aan.

Minpunten

• Richting van kabel niet fijn.
  • Abonnement, ook al weten we dit al langer je krijg pas alles features met een abonnement.

Kwaliteit Score: 5
Vanuit tweakers de kans gekregen om de nieuwe Google nest cam (outdoor / indoor) te mogen testen en eerlijk te reviewen, mochten er vragen of opmerkingen zijn, stel ze dan gerust en ik zal mijn best doen om er zo snel mogelijk op te antwoorden (lees 2 jonge kinderen en dus niet altijd tijd :+ )

De nieuwe camera van google, zelf had ik enkel nog ervaring met de Nest cam indoor die nog via de oude Nest app gaat. Dus voor mij is het echt een lang gekoesterde upgrade, een camera die ik zowel binnen als buiten kan ophangen en dan ook nog eens op batterij, alhoewel ik na 1 nacht al mijn batterij van 85% naar 69% zag gaan (mijn kat zat buiten en heeft dus de hele nacht voor de camera gelopen ;) ) ging het de nachten daarna wel beter, na 3 nachten zit ik op 62 procent en dan tel ik eigenlijk pas vanaf 85%.

Ook is die voorzien van HDR bij zowel daglicht als nacht in nachtzicht modus, er is dus geen gebied overbelicht. wat erg prettig is voor de opnames, alles blijft duidelijk.

Het uitpak feestje
Het leukste aan nieuwe spullen vind ik altijd het uitpakken en installeren, dat is bij google ook zeker goed geregeld, als je alleen al de doos in je handen hebt dan voel je al kwaliteit (doosjes werken het zelfde als een niet nader genoemde boomfruit merk :) )

De camera zelf voelt stevig en vertrouwelijk aan, je hoeft ook niet bang te zijn dat de magneet lost laat want die is echt ontzettend sterk! (plaats hem dan ook niet zodra je kinderen op bed liggen, het geluid van de magneet kan je kinderen wakker maken, uit eigen ervaring..) wel is de magneet van de voet sterker aan de kant waar die gemonteerd wordt, maar dat is ook handiger want dan kan je met een hand de camera eraf halen wanneer je moet laden.

Ook heb ik de nest cam indoor standaard erbij, wat je meer opties geeft als je je camera bijvoorbeeld op een kast wilt plaatsen, wat ook fijn is is dat de kabel die meegeleverd wordt met de standaard een stuk langer is dan de meegeleverde kabel bij de camera. Echter kan je deze niet zonder de standaard gebruiken (andere aansluiting)

Installatie
De installatie heeft me wel een beetje verrast, ten eerste moet dat nu gebeuren in de Google Home app en dus niet in de Nest app en ten tweede moet je wel erg veel stappen doorlopen. Dat is gelukkig maar eenmalig want als die eenmaal draait kan je overal makkelijk bij, ook wordt alles grotendeels goedgezet. ik dacht de screenshots hier te gaan delen, maar ik heb er 35 van de instaltie.. iets te veel voor een review. Bij elkaar was ik wel in 10 min klaar, inclusief de software update welke google ook automatisch controleerd! (erg fijn dat je hier niet naar om hoeft te kijken!)

In tegenstelling tot de oude camera's wordt de configuratie QR code nu los meegeleverd, bij oude modellen vond je deze terug op de camera zelf. Verlies hem dus niet! want zonder die code kan je de camera niet installeren.

Voordat je kan installeren moet je de camera eerst aansluiten met de meegeleverde kabel, toen ik dat deed vond ik de kabelrichting wat onhandig, gezien dat je de camera magnetisch onder heel veel hoeken kan plaatsen is het enigzijds wel logisch maar als je hem net als mij horizontaal wilt plaatsen dan steekt die wel erg uit.

Maar goed, de installatie. Zoals ik dus eerder zei moet je de camera via de Google Home app installeren, als je net als mij niet de handleiding heb gelezen en meteen in de Nest app de camera wilt installeren krijg je netjes een melding dat je gebruik van de google home app moet maken. Wel moet je zelf nog even doorklikken naar aparaat toevoegen, had net iets mooier geweest als google de "Add device" had opgeroepen van de google home app. want nu opent die alleen de google home app. Maar goed, hoe erg is dat nou eingelijk..

Verder is de installatie erg makkelijk, logische vragen zoals met welk wifinetwerk moet die verbinden, komt die buiten of binnen te hangen, in welke ruimte plaats je hem (belangrijk voor je overzicht in de google home app) en controleert die dus of er updates zijn. al met al was ik in 10 minuten klaar. Als dit je eerste google device is dan duurt het wel wat langer, je moet dan ook een nieuw "huis" aanmaken en daaraan je google account koppelen. Mocht je al nest camera's hebben die nog via de oude Nest app gaan dan worden deze ook zichtbaar in de Google Home app zodra je deze met Nest heb verbonden.

Features en gebruik
Een van de belangrijkste features om voor deze camera te kiezen is en blijft de object herkenning, of het nou eens mens, dier of auto is, hij herkent het. Wel heb ik de meldingen voor dieren uitgezet, om nou om 03:00 in de nacht een melding te krijgen dat mijn kat door de achtertuin loopt vondt iet iks te veel van het goede :z

Ook vraagt die of je de persoon kent waarna je de persoon een naam kan geven, tot nu merk ik dat die de mensen bij mij thuis goed herkent, af en toe meldt die een nieuw persoon ziet maar dat is omdat ze met hun rug naar de camera toe staan, zodra ze omdraaien wordt "persoon" vervangen door de bekende naam.

Binnen de instellingen van de camera kan je ook zones toevoegen en de sensitiviteit van de camera aanpassen, gezien dat het een camera op accu is zorgt dit ervoor dat de batterij langer mee gaat. Hoeveel langer dat weet ik niet precies.

De nacht modus werkt ook automatisch zodra hij detecteerd dat het donker wordt, wel valt die dan naast de groene indenticatie lampje (die je dus niet kan uitzetten) door de infrarood licht erg op, gelukkig staan de beelden dan al wel in de cloud, mocht een dief hem willen pakken dan staat die er met zijn gezicht op. Maar zodra de camera detecteerd dat die niet meer gemonteerd is stopt die met filmen en opnemen.

Al met al een zeer goede camera, de batterij gaat lang mee maar kan ook bekabeld gebruik worden, hij geeft goed en helder beeld en de meldingen kloppen ook echt. de prijs van 200 euro is stevig maar ik ken geen andere camera voor deze prijs met dezelfde kwaliteit en features.

Wat wel een groot nadeel blijft van google / nest cams is, is dat je vast zit aan een nest aware abonnement als je gebruikt wilt maken van opnames of het herkennen van bekende personen. maar mocht je net als ik meerdere camera's van google / nest hebben dan is het het geld zeker waard.

Ik hoop dat mijn review jou heeft kunnen helpen bij je beslissing voor welke camera je nou moet kiezen, ik kan je garanderen dat als je het abonnement voor lief neemt, dit de beste camera voor thuis is voor dit bedrag.

Dank voor het lezen, tips zijn echt altijd welkom! (spelfouten ook :Y) )

Heb jij ook een Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)?

Vraag & Aanbod

Wat ik mis in deze review:
-Waarom heb je zo'n camera nodig
-Hoe zit het met privacy issues:
--kan Google meekijken?
--Hoe beveilig je het op zo'n manier dat anderen niet jouw stream kunnen zien?
--hoe voorkom ik als buurman dat ik herkend word en het gelogd wordt op welke tijdstippen ik bij jou in beeld ben geweest?
Ehhhh waarom je een camera als deze nodig hebt, daar heeft iedereen zijn eigen reden voor, bij mij is het echt als bewaking van mijn eigen terrein.

of google kan meekijken? Geen idee zou toch een schandaaltje zijn.. maar is dit nou echt een vraag die ik moet beantwoorden?

niemand kan je stream zien tenzij jij een slecht wachtwoord gebruikt of jeje huis deelt binnen de google home app, dat heb je helemaal zelf in de hand.

Als jouw buurman netjes een zone heeft ingesteld voor zijn eigen tuin dan wordt jij niet geregistreerd.
Mooie review, maar aangezien je het vraagt:
zinsbouw klopt niet hier
'maar goed, hoe erg is dat? ik vind van niet.'
typo
'Verder is de isntallatie erg makkelijk,'

Bedankt voor de content!!!
Ik heb hem ook, 100% eens met deze review. De door mij bijgekochte netvoeding is ook al zo degelijk. Voor wat het waard is: het groene indicatieledje kun je niet uitzetten maar wel dimmen.

Misschien kan een spellingchecker je helpen d t fouten te corrigeren? Deze taalnazi doet dat niet voor je 8-)