OnePlus Buds Pro (Zwart)

€ 128,95
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

OnePlus Buds Pro (Zwart) Review

Captain Kart 20 september 2021, 2.200 views Product gekocht

OnePlus Buds Pro (Zwart)

Hele fijne oortjes voor een hele prima prijs

Pluspunten

• ANC
  • Design
  • Snelladen (35W)

Minpunten

• Geluid niet te bedienen op de oortjes

Laat ik beginnen met zeggen dat ik zelf de oortjes in combinatie met een OnePlus 8T gebruik. Het voordeel t.o.v. andere merken is dat OnePlus in een recente software update de oortjes netjes verwerkt heeft in haar software/bluetooth menu. Heb je geen OnePlus dan kan je de oortjes met de HeyMelody app bedienen, dit heb ik met het toestel van een gezinslid kort geprobeerd en werkt ook prima.

Gebruiksgemak:
De manier waarop OnePlus de oortjes en haar toestellen laat samenwerken is top. Integratie tussen producten van het zelfde merk is iets wat we naar mijn idee vaak nog wel missen bij merken die werken met android, maar OnePlus heeft het in dit geval mooi uitgewerkt met als resultaat dat het verbinden van de oortjes heel gemakkelijk gaat. Net als bij, bijvoorbeeld, Apple + Airpods, klap je de case open, waarna er een pop-up verschijnt met de oortjes zodat je ze kan verbinden. Alles is overzichtelijk in een bluetoothmenu verwerkt waarin je alle opties van de oortjes bedienen kan. Persoonlijk ben ik hier dan ook heel tevreden over.

Design:
Persoonlijk vind ik het design ronduit geweldig. De matzwarte oortjes in combinatie met het zilveren glanzende steeltje zien er luxe en stijlvol uit. Ook is het steeltje niet te lang, iets dat ik persoonlijk ook een groot pluspunt vind. Wat mij betreft zijn dit qua design echt de mooiste oortjes die je momenteel kan krijgen. Ook de case waarin de oortjes opgeladen worden ziet er erg mooi uit. Net als de oortjes zelf is deze ook matzwart en dat heeft als voordeel dat, ten opzichte van de wat meer glanzende cases, krasjes niet direct op de case verschijnen als je ze één keer in je broekzak hebt gehad.

De geluidskwaliteit:
Om heel eerlijk te zijn wist ik van te voren niet echt wat ik hier moest verwachten, maar na de oortjes nu anderhalve week in gebruik te hebben ben ik eigenlijk ook over het geluid zeer tevreden. Vooral de lage tonen zijn echt heel mooi, de hoge tonen hadden misschien iets beter gekund maar zijn ook zeker niet slecht! Over het algemeen hebben de oortjes een erg vol en rijk geluid, details in nummers zijn verassend goed hoorbaar. Al met al denk ik niet dat je met deze kwaliteit iets te klagen heb qua geluidskwaliteit.
Ook over de Active Noise Cancelling ben ik zeer te spreken. Er wordt een hoop geluid weg gefilterd en dat is, vooral op drukke plekken zoals bijvoorbeeld in het OV, echt een verademing. Daarnaast zijn er meerdere modi te kiezen voor de ANC, zo is er een transparante modus en is er in de Noice Cancelling mode een keuze voor 'slimme optie' die de Noise Cancelling automatisch afstemt op je omgevingsgeluiden (al moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet persé heel veel van merk).

De bediening:
Van te voren had ik hier een beetje mijn vraagtekens bij, maar na ze een tijdje gebruikt te hebben ben ik een groot fan van de besturing. De oortjes werken namelijk niet met 'tikken' of 'vegen' over het steeltje, maar met 'knijpen' in het steeltje. Persoonlijk vind ik dit fijner dan ik vooraf gedacht had, het nadeel hierbij is alleen wel dat door dit type besturing het volume niet te regelen is op de oortjes zelf. Wil je het volume regelen dan zal je dat dus op je toestel moeten doen.

Conclusie:
Al met al ben ik erg tevreden met de oortjes. Het design is misschien wel het mooiste van alle oortjes die ik tot dusver gezien heb; de noise cancelling filtert aardig wat geluid weg; de bediening op de oortjes is gemakkelijk en de integratie in de software van OnePlus toestellen is super. Het enige nadeel wat mij betreft is dat het volume niet te regelen is op de oortjes zelf. Persoonlijk vind ik dit niet een heel groot probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen een afknapper is ten opzichte van andere oortjes in dezelfde prijsklasse.

Heb jij ook een OnePlus Buds Pro (Zwart)?