LG Gram 16Z90P-G.AA75N (Windows 10 Home)

Specificaties 16" • 2560x1600 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

LG Gram 16Z90P-G.AA75N (Windows 10 Home) Review

jooproo 19 september 2021, 234 views Product geleend

LG Gram 16Z90P-G.AA75N (Windows 10 Home)

Ik heb deze laptop een paar weken mogen testen. Ik heb genoten van het gewicht, of vooral het gebrek aan gewicht! Daarnaast was het een heerlijk snelle laptop met eer goede specs!

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • gewicht
  • vingerafdruksensor
  • schermhelderheid

Minpunten

• geen mat scherm
  • warm bij videobellen

Ik heb deze laptop enkele weken te leen gekregen om te testen. Ik was zeer verrast over het gewicht, want zoals de naam al doet vermoeden, is die heel erg licht (al is een gram wel weer overdreven). Toch heb ik het idee een stevige, robuuste laptop voor me te hebben, die niet onderdoet aan exemlaren die 2x zo zwaar zijn.

De powerknop en vingerafdruksensor zijn met elkaar geintergreerd en ligt wat dieper dan de rest van de knoppen op het toetsenbord. dit is wel fijn, gezien ik gewend ben dat op die plek een delete-knop zit, wat de eerste dagen BIJNA misging.

De prestaties van de laptop zijn ruim voldoende! Toch wordt die vrij warm als je veel grafische kracht vraagt, zoals gamen of videobellen. Op die momenten merk je dat de GPU geintergreerd is in de proccessor en dus warm wordt. Daarnaast heeft de laptop 2 usb-c poorten waardoor je de aansluitingen kan uitbreiden en de laptop kan opladen.

Er zitten een aantal voorgeinstaleerde apps op, zoals een testversie van mc-afee en LG-apps. De lg-apps zijn een fijne toevoeging! zo kan je er verschillende instellingen die niet of ver weg verstopt in windows zitten mee instellen, en kun je instellen dat de accu maar tot 80% oplaad (zodat de batterij minder snel slijt). Dit laatste is ook iets waar je mee kan spelen. Als je vooraf weet dat je de hele dag op pad gaat, kan die 20% extra een fijn gevoel zijn, al red die het ook aardig als je tot 80% oplaad. De accu-tijd die ik nu haal met 80% is zo'n 6-7 uur, wat echt geweldig is. Bij videobellen is dit trouwens een stuk minder. Hierbij wordt de laptop ook warm, midden-boven het toetsenbord en zie je de procenten van je batterij wegvliegen. Heb je dus op een dag veel en lange video-calls dan is het aan te raden wel tot 100% op te laden, of de oplader mee te nemen.

Heb jij ook een LG Gram 16Z90P-G.AA75N (Windows 10 Home)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.