Xiaomi Mi 10T Pro 128GB Zwart

€ 558,02
Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi 10T Pro 128GB Zwart Review

ocean9805 17 september 2021, 418 views Product gekocht

Xiaomi Mi 10T Pro 128GB Zwart

Ik heb in de afgelopen paar maanden al enkele telefoons gehad maar dit was toch een van de betere. De telefoons die ik afgelopen tijd heb gebruikt zijn: Oneplus 8 pro Oneplus 8 t Xiaomi 10T pro Samsung Galaxy S20 FE Poco F3 - Huidige telefoon

Pluspunten

• Snelle processor
  • Veel waar voor je geld
  • Prima camera
  • Laad snel op
  • Mooi scherm (voor een LCD)
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• LCD (Geen amoled)
  • MIUI (Niet helemaal mijn OS)

Ik moet zeggen dat de Xiaomi allround het beste toestel is wat ik de afgelopen tijd heb gehad. De batterij ging het langst mee. De batterij van de 8t en de s20 FE waren dramatisch slecht. Bij de 8T kon ik daar nog wel mee leven omdat deze zeer snel oplaad. De Samsung daar in tegen laad het traagst op van alle telefoons die ik de afgelopen jaren heb gehad. Zelfs met de snellader niet sneller dan de andere. De Mi 10t Pro laad ook zeer vlot op maar niet zo

Qua snelheid zijn alle toestellen snel en heb ik niet veel verschil gemerkt. Wat ik met beide Oneplus telefoons heb gemerkt is dat het soms voelde dat ze aan het haperen waren. Daarom ben ik na vele jaren op zoek gegaan naar een ander merk. De Xioami was heel vlot en had geen last van de haperingen die ik wel met de Oneplus had. Wat ik wel merkte met de mi 10T pro en wat ik nu ook merk met mijn Poco F3 is dat bepaalde content niet in 120/144hz wordt weergegeven. Wanneer ik door YouTube scroll lijkt het wel 30hz. Ik vermoed vanwege batterijbesparing. Ik heb heel lang geen Samsung gewild vanwege de software en de grote hoeveelheid bloatware. Maar toch moet ik zeggen dat de S20 FE het snelste aan voelde van alle telefoons. Met deze telefoon totaal geen last van haperingen. Ik vermoed dat het scherm van de Samsung altijd op 120hz draaid. Overal gaf de s20 FE toch de meest vloeiende gebruikservaring.

De Mi10t pro had een prima camera, zeker voor de prijsklasse. Maar wat ik wel merkte is dat je pas goede foto's krijgt bij voldoende licht en in de juiste omstandigheden. Vind de camera vergelijkbaar met de oneplus telefoons. De Samsung had toch wel de beste camera. Foto's zagen het er meest natuurlijk uit en in de beste kwaliteit en mooiste kleuren. En dan heeft de s20 FE nog niet eens de beste camera van de Samsung linup. De Poco F3 heeft ook een prima camera maar van boven genoemde telefoons toch wel de minste. Wel is de Poco een stuk goedkoper.

Ovaral is de Mi10t Pro een uitstekende telefoon. Uitstekende batterijduur, Mooi 144hz scherm, snelle processor en prima camera. Je moet wel even de tijd nemen om de software te tweaken. Zelf heb ik novalauncher geinstalleerd en een icon pack om het naar mijn smaak te maken. En de variabele refreshrate is iets waar je maar mee zal moeten leven maar vanwege de uitstekende batterijduur ben ik daar content mee.

Heb jij ook een Xiaomi Mi 10T Pro 128GB Zwart?

Vraag & Aanbod

Hoi, leuk te lezen dat Xiaomi er goed vanaf komt t.o.v. de merken die het grote plubliek kent.

Zelf heb ik Poco F3 en ook met een NOVA v7 Launcher, de reclames en dergelijke heb ik uit kunnen zetten met behulp van de site van Androidworld en een site van Mifans.nl

Hij draaid als een tierelier en ben er bij mee, ook las ik dat er een K50 in aantocht schijnt te komen wanneer niet bekent maar de Poco F3 is een K40 dus ...... 😀