Epson Workforce Pro WF-3720DWF

Epson Workforce Pro WF-3720DWF Review

buzzin 16 september 2021, 94 views Product gekocht

Epson Workforce Pro WF-3720DWF

Prima printer die ook goed werkt met Linux over het netwerk.

Pluspunten

• Geen prutsprintkoppen op de cardridges
  • Papierlade
  • Dubbelzijdig printen werkt goed
  • ADF (Automatic Document Feeder)

Minpunten

• Oneindige meldingen over firmware (maar kun je uitzetten)

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 4
Ik print niet heel veel waardoor de koppen van alle HP printers uitdroogde, daardoor heb ik een tijd lang een (samsung) laserprinter gehad, echter, deze ging ook stuk na verloop van tijd en wilde niet scannen over wifi met Linux.
Nadat mijn vader deze printer had aangeschaft in een aanbieding, heb ik na korte tests er ook een aangeschaft.
Doordat de inkt cardridges niet de printkoppen bevatten koop je alleen een inkttankje. De koppen zelf worden in het apparaat goed opgeslagen als je niet print. In een stoffig huis waar regelmatig verbouwd word heb ik nog nooit last gehad van strepen of afwijkingen in printen.
Ook bij mijn vader thuis zijn er geen klachten. Overigens print hij wel heel veel.

De papierlade is heel handig, al had hij van mij groter gemogen (maar inktjets hebben meestal geen 500 pagina lade)

De instellingen van de printer zijn redelijk makkelijk in te stellen via het scherm, maar nog makkelijker via de webinterface van de printer.

Er zijn goede drivers beschikbaar voor Linux en ook over het netwerk kun je dus tweezijdig afdrukken en via de ADF scannen (al zijn er soms wat hikjes)

Het enige dat irriteert tot je het uitzet, is dat de printer continue meld dat er nieuwe firmware is (ook als je die net geupdate hebt...) Je kunt het controleren hierop uitzetten, en dan zijn de meldingen weg.

Al met al ben ik erg tevreden over deze printer.

Heb jij ook een Epson Workforce Pro WF-3720DWF?