Enermax UCMA12 Magma, 120mm Review

HAFTX 8 september 2010, 1.059 views

Enermax UCMA12 Magma, 120mm

Pluspunten

• lucht verplaatsing

Minpunten

• geluid
  • prijs
  • slechte informatie op de doos

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Deze fan 2x gekocht voor push-pull op mijn processor koeler.

De fan wordt geleverd met schroeven, rubberen bevestiging en een molex doorlus.

Toen de fan eenmaal ge´nstalleerd was deze aangesloten op mijn fancontroller deze bij voorbaat al op low gezet. De pc aan en het leek wel een tornado. Zowel qua luchtverplaatsing als geluid. Ik heb uiteindelijk een weerstandje ertussen gezet en hij is nu op low onhoorbaar.

De luchtverplaatsing is wel dik in orde zelfs met een weerstandje en dan op low. Alleen dat er op de doos 18dBa max vermeld staat is echt onzin of dit is op 20 meter afstand gemeten.

Voor een fan van 13 euro vind ik de geluids productie echt veel te hoog.

Heb jij ook een Enermax UCMA12 Magma, 120mm?

Ik heb er ook 2 in mijn kast zitten (maar 1 op de cpu cooler) maar ik vind ze zeer stil voor 1500rpm fans die volgens mijn moederbord 1600rpm draaien. Het zijn dan ook bestwel performance fans voor je CPU koeler. En qua informatie op de doos, tsja, die 18 dBA MAX die er op staat is mischien wat te enthousiast, maar voorderest wel erg informatief. :)
dBa en dB is iets heel anders.....dBa is het aantal dB die de ventilator zelf maakt, het motortje/wrijving/etc.....terwijl luchtweerstand toch wel het meest hoorbaar is....dus die dBa zegt opzich niet zo heel erg veel.
Ik wou deze ventilator kopen (twee stuks) voor mijn processor koeler.....iets is me niet helemaal duidelijk.....bij welke rotatie is deze stil genoeg om even luid te zijn als de andere ventilatoren??
Met minstens 2 weerstandjes.