Melitta Caffeo Solo E950-103 Donkerzilver Review

deloftNewbie 16 september 2021, laatste update op 16 september 2021, 219 views Product gekocht

Melitta Caffeo Solo E950-103 Donkerzilver

Eenvoudig in gebruik, goede espresso, beperkte levensduur.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede espresso

Minpunten

• Levensduur
  • Bouwkwaliteit

Dit is een fijne machine. Eenvoudig in gebruik, goede espresso. Echter reken niet op een onbeperkte levensduur.

Koffieresten kunnen ophopen in de koppeling tussen motor en zetgroep. Daarom dient één keer in de 3-5 jaar het apparaat geheel uitelkaar gehaald te worden om deze koppeling schoon te maken. Dit is een een karwei dat alleen weggegelegd is voor de geduldige klusser.

Deze vervuiling is niet met regulier onderhoud tegen te gaan. Eerste indicatie dat deze klus moet gebeuren is dat het terugplaatsen van de zetgroep steeds moeilijker gaat. Uiteindelijk zullen er plastic onderdelen uit aandrijving kapot gaan.

Ik heb het apparaat na 3 jaar de grote schoonmaak een keer uitgevoerd. Ik heb hierbij ondersteuning en onderdelen gekregen van de importeur. Toen dit 2 jaar later weer nodig was heb ik het apparaat afgeschreven.

Kortom een geweldig apparaat als je accepteerd dat je zo'n 50-100 euro per jaar afschrijft op volautomatische espresso machine.

Heb jij ook een Melitta Caffeo Solo E950-103 Donkerzilver?