Corsair HX1000 V2

€ 238,93
Specificaties 1.000W (80 Plus Platinum) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair HX1000 V2 Review

Aganim 16 september 2021, 233 views Product gekocht

Corsair HX1000 V2

Geen aanrader, minimaal fangeluid, maximale coil whine.

Pluspunten

• Genoeg kabels
  • Fan slaat zelden aan
  • Jaagt iedereen uit je man cave!

Minpunten

• Coil whine..
  • .. veel coil whine

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Na jarenlang goede ervaringen gehad te hebben met Corsair voedingen dacht ik mijn nieuwe PC uit te rusten met dit monster.

Teardowns prijzen de gebruikte onderdelen, in-depth reviews geven aan dat zaken als ripple, stabiliteit voltage, etc allemaal uitstekend in orde zijn. De voeding is gebouwd om, zoals ik inmiddels gewend ben van de high end voedingen van Corsair, nauwelijks gebruik te hoeven maken van de fan en daarmee dus superstil te zijn. Klinkt goed, kan niet misgaan! Toch?

Het blijken 'famous last words'. In de prakijk klonken de 2 exemplaren die ik heb uitgeprobeerd alsof de zielen van de verdoemden gefolterd werden in het binnenste krochten van deze beesten. Lage of hoge belasting maakt niet uit, het geknerp en gepiep is meters verder duidelijk hoorbaar en bijzonder storend.

Genoeg om beide PSUs weer terug te sturen en om te ruilen voor een ander merk. Ik raad aan deze serie links te laten liggen, tenzij je graag een gokje waagt in de hoop dat je een stiller exemplaar treft.

Heb jij ook een Corsair HX1000 V2?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties