PowerWalker VI 2200 SHL Schuko

€ 152,46
Specificaties UPS met 2,2kVA capaciteit - Bekijk alle specificaties

PowerWalker VI 2200 SHL Schuko Review

Larry4 16 september 2021, laatste update op 16 september 2021, 184 views Product gekocht

PowerWalker VI 2200 SHL Schuko

Had nog geen ervaring met een UPS, deze gekocht voor thuis server ter bescherming van filesystem corruptie door stroomuitval.

Pluspunten

• Redelijk goedkoop
  • Stil*

Minpunten

• Coilwhine 14khz
  • Best zwaar door lood accu's

Capaciteit Score: 4

Doel:

Voor een thuis server wilde ik een UPS hebben zodat mijn server normaal kan afsluiten zonder dat file system corrupt raakt. Ik had nog geen ervaring met UPS maar deze leek erg goed voor het beoogde doel.

Initiele Test

Aangesloten op een minimale load. Bij eerste tests ging alles naar behoren UPS blijft stroom leveren na de stekker er uit te trekken. De LCD op de UPS geeft aan wat er gebeurt,
De fan van de UPS maakt veel lawaai bij het starten maar stopt na een minute.

Alles leek goed te zijn. Het apparaat leek erg stil maar toch was er een pieptoon (voor mij niet zo goed hoorbaar) maar mijn kinderen werden er helemaal gek van.

Ik heb maar even een geluids-spectro gemaakt om te zien wat voor geluid van het apparaat af komt en het is dus echt best vrij luid zie fotos hieronder.

[Meting]

Meting is gedaan op een smartphone met de Spectroid app op de UPS zelf, zonder load.

UPS uit:
Stil nul meting in woonkamer.
UPS aan:
Pulseren pieptoon met piek op 14kHz
UPS uit:
en piep weg

Het komt van de coil whine in het apparaat neem ik aan gezien de pulserende pieptoon.

Voor een server ruimte lijkt het prima maar voor in huis naast een pc is het voor mij en mijn kinderen te luid
Ik ga hem daarom terug sturen (RMA).

Nog geen ervaring met software of usb koppeling wat de mogelijkheden zijn.

Discussie

Hebben andere ervaring hiermee is deze coil whinet normaal voor een UPS?

Heb jij ook een PowerWalker VI 2200 SHL Schuko?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.