Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase)

€ 328,99
Specificaties Bedrade buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase) Review

TheShadow 15 september 2021, 5.694 views Product gekocht

Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase)

Camera's met goed beeld, alleen er zit een enorme beveiligingsfout in het systeem, zie toelichting.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Prima accuduur bij normaal gebruik
  • Goed in te stellen
  • Geen abonnement nodig

Minpunten

• Eenvoudig te omzeilen en dus niet geschikt als beveiligingscamera
  • In mijn geval na 2 maanden al stuk

Kwaliteit Score: 2
Ik heb een homebase met 2 camera's een dikke 2 maanden in gebruik gehad.
Beeld prima, levensduur accu prima. Alleen na 2 maanden ging er een camera kapot. Live view was niet meer beschikbaar en in de meeste gevallen werd er niets opgenomen.
De keren dat ik in het menu kon, werd de ontvangst van de camera als 'fantastisch' weergegeven.

De retailer heeft het aankoopbedrag vergoed.

Kleine kanttekening:
Het is voor criminelen heel makkelijk om een camera uit te zetten.
Druk 5 seconden op de 'sync' knop op de camera en de camera is uitgeschakeld en verwijderd uit de app.

Erger nog, alle voorheen gemaakte beelden worden ook gewist van de homebase!

Eufy zegt dat dit een producteigenschap is en wil er niets aan veranderen.

De kruimeldief zal dit niet weten, maar bijvoorbeeld een dief met iets meer kennis heeft niets te vrezen van een eufy systeem.

Mocht men dit in de toekomst aanpassen, dan kan ik dit product wel aanbevelen.
Maar aan een systeem wat zo eenvoudig uit te schakelen valt waarbij de beelden zelfs gewist worden kan niemand iets hebben.

Heb jij ook een Anker eufyCam 2 Pro (2x stuks met HomeBase)?

Vraag & Aanbod

Ik heb deze set en deze bug zit er niet (meer) in kan ik je verzekeren. Heb het zojuist nog even gechecked

En de bewegings detectie werkt NIET achter glas. Het is dus echt een buitencamera die alleen bij beweging opnames maakt via de homebase

24/7 livestreamen op je tv en continuous recording etc is niet waarvoor deze bedoeld is

[Reactie gewijzigd door beschuitfluiter op 23 november 2021 12:04]

Kleine kanttekening:
Het is voor criminelen heel makkelijk om een camera uit te zetten.

Erger nog, alle voorheen gemaakte beelden worden ook gewist van de homebase!
Ik vind dit een vrij onnozel argument... Dan zorg je er toch voor dat het apparaat veilig achter een deurtje staat..! Je voordeursleutel laat je toch ook niet in het slot zitten?
Het is een zeer valide argument en ik ben blij dat @TheShadow het bekendmaakt.
Hij wordt als beveiligings camera verkocht voor buiten en het kan niet zo zijn dat de fabrikant er voor zorgt dat er een "uitknop" op zit, en dat ook nog de historie gewist wordt.
Dat het niet geleverd wordt met een coating op de lens waardoor spuitbusverfd niet blijft zitten is weer een ander verhaal.... ;)
Het is een camera die niet altijd aan staat, maar inschakelt als de PIR sensor (bewegingsmelder) getriggerd wordt. In een kastje, achter glas werkt dat niet en zo is de camera ook niet in de markt gezet.

Dan kan ik net zo goed een groot hek om mijn huis bouwen om de camera te beschermen.

Hopelijk snap je waarom jouw reactie het probleem niet oplost.