Dell WD19TBS-180W

€ 266,20

Dell WD19TBS-180W Review

LostInNight 15 september 2021, 377 views Product gekocht

Dell WD19TBS-180W

Product is goed, maar de informatievoorziening op de website is ronduit bagger. De technische klantenservice heeft totaal geen technische kennis en proberen slechts meer Dell producten te verkopen. Levertijd was ook erg lang (4 weken).

Pluspunten

• 2x 4k op 60Hz
  • Laadt mijn Dell XPS 15 vlot op
  • Voldoende aansluit mogelijkheden
  • Veel concurrerende docking stations lopen ver achter
  • Geen DisplayLink
  • Thunderbolt

Minpunten

• Zeer karige en slechte informatievoorziening product website
  • Slechte technische klantenservice waarbij de technische kennis ontbreekt
  • Geen handleiding meegeleverd met technische specificaties/limitaties qua aansluitingen, dit is overigens ook niet te vinden op de productpagina!
  • 2x 4k op 60Hz gaat niet met 2x DP. Je zult met adapter moeten aansluiten op de Thunderbolt poort
  • Achterkant van dock is gemaakt van een zachtmateriaal en is daardoor niet te bevestigen met dubbelzijdig tape
  • Erg duur
  • Lange levertijd (4 weken)

Ik bezit een Dell XPS 15 met 4k scherm en doordat ik thuis werk wilde ik de laptop graag met gemak aansluiten op de 2x 4k schermen die ik al heb. Hiervoor heb ik een onderzoek gedaan naar docking stations en heb ik uiteindelijk besloten om deze variant van Dell aan te schaffen. Het aanschaffen op de website is bijna een puzzel, want het ging niet om een zakelijke bestelling, maar uiteindelijk dus wel gelukt. Na 4 weken heb ik de dock eindelijk in ontvangst mogen nemen (deze moest blijkbaar geproduceerd worden).

Eenmaal alles aangesloten kan de dock met mijn laptop niet 2x 4k schermen voorzien van een refresh rate van 60Hz. De tweede zal altijd op 30Hz draaien. Volgens de slechte informatievoorziening op hun website zou dit namelijk wel moeten kunnen! Helaas is deze informatie niet te vinden op de pagina's van het product zelf, hiervoor moet je Googlen om via achterdeuren het juiste document op een pagina op hun website te vinden. Eenmaal gevonden was er niet te achterhalen of mijn XPS Thunderbolt ondersteund met HBR2 of HBR3.

Ik heb uiteindelijk zelf kunnen opmaken dat het HBR2 is en daardoor kan je niet 2x een 4k scherm op 60Hz aansturen met DisplayPort. Je zult dus een met een DP naar USB-C adapter het tweede scherm moeten aansluiten op de Thunderbolt poort op de dock om 60Hz te halen. De klantenservice is hiervan blijkbaar niet op de hoogte, dit heb ik zelf moeten uitvinden. Zij raden mij aan om Dell schermen aan te schaffen om dit te kunnen bereiken, maar ook dan zou het niet werken. Want het is onmogelijk via 2x DisplayPort! Hun technische klantenservice is dus totaal niet technisch. Wat een onzin, verder wilde en kon de meneer van de helpdesk mij niet te woord staan. Ik moest echt investeren in overpriced Dell schermen die niet voldoen voor mij.

Heb jij ook een Dell WD19TBS-180W?

Maakt het dockingsstation af en toe geluid ? Zo ja wanneer ? Ik begrijp dat er een ventilator in het dockingstation zit.
Ja, maar is erg stil. Ik hoor hem nooit. Werkt perfect, nooit problemen mee.