JBL Reflect Mini NC (Zwart)

€ 92,99
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Reflect Mini NC (Zwart) Review

EwieM 14 september 2021, 704 views Product gekocht

JBL Reflect Mini NC (Zwart)

Fijne oortjes, redelijk tot goed geluid, maar geen blijvertjes.

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluidsweergave

Minpunten

• Onmogelijk om te bellen tijdens het fietsen
  • verbindingsproblemen
  • bediening

TL;DR

Deze oortjes zitten erg fijn, ik doe veel aan sporten (hardlopen/racefietsen) en lusiter graag muziek als ik dit doe. ze blijven goed zitten en zelfs lange trainingen zijn geen probleem (batterijduur tot 7 uur geadverteerd, heb ze tot 9 uur gedragen) een van de problemen (en dooddoener) is dat je niet kan fietsen en bellen tegelijk. dit is voor mij reden om alsnog over te gaan stappen op andere oortjes.

Slechte punten

bellen tijdens fietsen
Ik ben aan het werk als fietskoerier en moet hiervoor veel bellen op die fiets. Nou is dit natuurlijk sinds kort illegaal om te doen met je telefoon dus doe ik dit graag viamijn oortjes. ik ben alleen niet te verstaan als ik daadwerkelijk fiets omdat het geluid van de wind niet wordt weggefilterd.
verbindingsproblemen
Altijd als je de oortjes in doet staan ze automatisch in ämbient aware" modus. gruwelijk irritant omdat je eerst de app moet openen en dit uit moet forceren. doe je dit niet dan hoor je altijd wind/andere mensen door je muziek heen. soms valt de verbinding weg met de telefoon dichtbij (achterzakje van fietsshirt/armband tijdens hardlopen). ook registeren de oortjes het vaak zat niet dat ze in je oren zitten, met als gevolg een niet werkende ANC en een gebrek aan bediening.
bediening van oortjes
Het bedienen van muziek met de oortjes in is echt vreselijk, standaard (en niet aanpasbaar) is het het geval dat het lang indrukken van het touchpad een spraak assistent opent. ik ken niemand die hier gebruik van maakt. je kan gelukkig nog wel kiezen tssen een aantal andere opties voor 1, 2, en 3 keer klikken en dit ook per oortje instellen. het probleem is dat geluid naar beneden 2 keer klikken is, maar tijdens een telefoontje is dit ook ophangen, met als gevolg al een aantal per ongeluk opgehangen telefoontjes als je het geluid zachter wil zetten.
ANC
een van de hoofdredenen dat ik deze oortjes kocht was het feit dat er ANC aanwezig is, deze ANC werkt niet naar behoren omdat het oortje vaakd enkt dat hij niet in je oor zit en als het wel werkt is de kwaliteit niet geweldig maar het is beter dan niets.

Positieve punten

(ja, die zijn er!)
Batterijduur
ik ben aan het trainen voor een ironman triathlon en "moet" hiervoor lang op de fiets zitten. de oorjtes houden lachend mijn langste fietstrainingen vol ( > 7 uur) en de oorjtes zijn dan nog (net) niet leeg. dit hangt natuurlijk erg van de temperatuur af maar het is zeker een pré!
Comfort
je moet er van houden, maar zelf ben ik erg fan van de rubbertjes die je in je oorschelp draait. de oortjes zitten hierdoor erg comfortabel en ze vallen niet uit je oren (zo is mijn vorige paartje gesneuveld). ook: het hoejse heeft een stevige lus, zodat je het makkelijk ergens aan vast maakt.
Geluidskwaliteit
er zit een vrij basic equalizer in de app ingebouwd met een aantal aardige presets. ik ben zelf verre van een audiofiel en dus vind ik de bas2 erg fijn werken voor de voornameliujk EDM die ik luister tijdens mijn trainingen en werk.

Ik ga zelf op zoek naar andere oortjes, maar deze zijn totdat ik een mooie aanbieding vind een prima opvulling. luister je graag aan je bureau naar muziek of wil je deze oortjes gebruiken als hands-free bel oplossing in de auto (oortjes in de auto is niet heel veilig maar zie het gebeuren) dan heb je aan dit product een supercomfortabl product dat het (met even opladen tijdens een wc-break) een hele dag volhoudt!

Heb jij ook een JBL Reflect Mini NC (Zwart)?