Freecom Databar 32GB Zwart Review

X-DraGoN 8 september 2010, laatste update op 8 september 2010, 521 views

Freecom Databar 32GB Zwart

Pluspunten

• Grootte opslagcapaciteit
  • klein design

Minpunten

• dopje is apart, dus misschien gemakkelijk kwijt te raken

Ik heb de Freecom Databar 32Gb nu ongeveer een maand in mijn bezit en werd het dus eens tijd van daar een kleine review van te schrijven. Alleen vraag ik me precies af, wat kan je nu van een USB stick schrijven. Toch ga ik het even proberen:
Ten eerste is er voldoende capaciteit om verschillende HD films / ISO's en nog wat muziek mee te nemen, dat was dan voor mij dan ook de belangrijkste eigenschap om het ding te kopen. Ik had al een stick van 16 Gb maar die bleek dan toch weer nét iets te snel vol te staan. Deze is heel handig als je eventjes een paar iso's wilt kopiëren naar een andere PC waar je niet via netwerk aan kan. Nadelen misschien tegenover een harde schijf op usb, is dat hij niet super snel is (screenshots toegevoegd ter verduidelijking). Maar tegenover een hardeschijf op usb heb ik dan wel weer het voordeel dat dit een klein pakketje is en dat ik het altijd bij me heb, omdat ik het gewoon aan mijn sleutelbos kan hangen.
Ik gebruik hem verder in combinatie met Windows en Linux (stick staat in NTFS geformatteerd) hetgeen zeer goed werkt. (standaard wordt hij in FAT32 bestandsysteem geleverd, maar met 'CONVERT X: /FS:NTFS' pas je dat even aan)

Heb jij ook een Freecom Databar 32GB Zwart?