LG OLED55C16LA Zwart

LG OLED55C16LA Zwart Review

KWOAD 13 september 2021, laatste update op 14 september 2021, 1.259 views Product gekocht

LG OLED55C16LA Zwart

Bij Plasmavisie heb ik een OLEDC55C11LB besteld. Technisch gezien heb ik geen verschil kunnen vinden met de OLED55C16LA. Wel is deze een stuk goedkoper.

Pluspunten

• Prachtige OLED-TV
  • Goede ondersteuning apps

Minpunten

• Nieuwe WebOS is niet fijn

Het is mijn opvolger van de C9 die buiten de schuld van het product zelf defect is geraakt. Zelf zie ik praktisch maar 2 verschillen:
- Een andere afstandsbediening
- WebOS heeft een ander uiterlijk

Helaas zijn dat geen positieve verschillen. Ik kijk geen lineaire TV. Veel knoppen zijn dan voor mij ook overbodig. En één van de meest belangrijke knoppen voor mij ontbreken: De play/pause-knop. Enorm gemis! Helaas werkt de afstandsbediening van de C9 niet op de C1. Althans, de knoppen wel, de aanwijzer niet. Toch maar een andere manier vinden voor eenvoudig pauzeren dus...
Update: De play/pause-knop is de OK-knop in het midden. Die is er dus toch.

Ook het veranderlijke uiterlijk van WebOS is niet perse positief. Het is van een smal lint naar schermvullend beeld gegaan. De beschikbare ruimte gaat vooral naar reclame en aanbevelingen van streamingdiensten. Ik zou liever weer het smalle lint terug willen om snel naar Youtube, Netflix, Disney Plus, Apple TV of HDMI 2 te gaan.

Heb jij ook een LG OLED55C16LA Zwart?

Als ik de foto's moet geloven heeft deze dezelfde afstandsbediening als de mijne. Hierbij kun is de play/pause knop het wieltje in het rondje. Deze kun je indrukken voor play/pause.
Precies, het wieltje is voor play/pauze, en ook om bijvoorbeeld in Netflix te typen als je iets opzoekt.
Dat werkt inderdaad. Bedankt!
Verschil in type nummer komt geloof ik omdat het geen Benelux model is wat je nu hebt. Dat zou eventueel gezeur met garantie op kunnen leveren als je niet terecht kan bij de shop waar je deze weg hebt...
Is een mogelijkheid. Maar volgens mij is of de verkoper, of de fabrikant verantwoordelijk (bij faillissement verkoper). Ook bij grijze import heb je fabrieksgarantie, mits de TV niet is aangepast door de verkoper.
Dat klopt, maar dan zegt de fabrikant vaak dat je aan moet kloppen in de regio waar deze van origine verkocht wordt, en niet in de Benelux. Model wat jij hebt lijkt oostblok te zijn. Ze weigeren je niet perse, maar dan moet je zelf terug naar de regio waar je deze goedkoop weg hebt (wordt dan duurkoop...)

In jouwn geval moet je gewoon naar de winkel die je hem verkoopt, al kan je dus een uitdaging hebben als die niet meer bestaat of moeilijk doet. Of je dan echt juridisch recht hebt op reparatie hier durf ik je niet te vertellen, maar je zou niet de eerste zijn die ik online tegen kom die tegen die spreekwoordelijke lamp loopt. Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen helaas.