1 review

Lenovo Legion T5 28IMB05 (90NC00PTMH)

Specificaties Tower/desktop met Ci5-10400F en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion T5 28IMB05 (90NC00PTMH) Review

JJRaven93Testpanel 13 september 2021, 322 views Testpanel

Lenovo Legion T5 28IMB05 (90NC00PTMH)

Een razendsnelle, simpel vormgegeven desktop-PC met uitstekende game-prestaties voor de casual-gamer. Prima bouwkwaliteit (veel plastic, maar stevig) en makkelijk te upgraden/aan te passen (tool-less behuizing. veel ruimte). Prijs/kwaliteit-verhouding oké in een markt waarin videokaarten belachelijk veel kosten.

Pluspunten

• Goede combinatie CPU, GPU, RAM
  • Strak design
  • Veel uitbreidingsruimte

Minpunten

• Veel plastic
  • Geen dual-channel geheugen
  • Geluid ventilatoren
  • Beperkte opslagcapaciteit
  • Slechts één HDMI-poort

Features Score: 5

Introductie

Vanuit het Testpanel mocht ik afgelopen twee weken de Lenovo Legion T5 28IMB05 (90NC00KXMH) testen. Een welkome vraag in een periode waarin ik mijzelf oriënteer op een nieuwe PC (laptop of desktop).
Misschien eerst even iets meer over mijzelf, zodat ook duidelijk is met welke bril ik de PC getest heb. Ik ben absoluut geen die-hard gamer, noch een multimedia-professional die dagelijks met programma's als Premiere Pro of Photoshop werkt. Ik speel graag af en toe een game zoals CoD: Modern Warfare, Battlefield of GTA. Daarnaast werk ik veel met InDesign en werk ik vanuit huis op mijn PC. Ik zal dus in deze test niet zo heel snel tegen de limieten van de desktop aanlopen.

Doos en verpakking

Algemene beoordeling

De Lenovo Legion T5 is een snelle desktop-PC die je in staat stelt alle recente games in hoge resolutie te spelen. Door de goede combinatie van CPU, GPU en RAM draait alles snel en moeiteloos, zelfs op de hoogste instellingen (beperkt aantal games getest, maar wel zeer populaire games).
De desktop ziet er simpel uit, maar zelf ben ik daar wel te spreken over. Het design schreeuwt geen 'GAMER PC'. Voor de één misschien saai, voor de ander juist zeer gewild. De behuizing is vooral van plastic, maar de bouwkwaliteit is stevig zat. Door de handige greep in de behuizing kan je de pc eventueel makkelijk verplaatsen/tillen. Handig als je nog eens een LAN-party bijwoont.

Features

Expansion slots
De Legion T5 biedt diverse uitbreidingsmogelijkheden, zoals:
- 3,5'' HDD
- m2 SSD slot
- Dual channel RAM (1 slot gebruikt)

Bouwkwaliteit en afwerking

De kast bestaat vooral uit plastic onderdelen. Desondanks voelt alles stevig aan en kan de kast volgens mij wel tegen een stootje. Omdat alles zwart is, is de kast wel gevoelig voor stof. Is dat geen probleem voor je, dan heb je aan deze desktop een strakke PC. Nergens schreeuwt het design 'GAMER' wat ik persoonlijk erg prettig vind, omdat de kast bij mij in het zicht staat.
Wat vooral erg fijn is, zijn de thumb-screws aan de achterkant, waardoor je zonder gereedschap bij de interne componenten kan komen. Ik heb meestal geen schroevendraaier in m'n zak, dus dat is een fijne bijkomstigheid en eigenlijk kan je niet anders verwachten van een PC in een dergelijke prijsklasse.

Ergonomie

De kast valt in de categorie mid-tower. Hij is niet extreem groot, ook niet extreem compact. Wat erg fijn is, is de handgreep aan de achterzijde van de bovenkant. Hierdoor is de kast makkelijk te verplaatsen. De handgreep fungeert tevens als uniek design-element. Valt niet erg op, maar is wel zichtbaar.

Verder is de kast erg licht. Ik heb hem niet op een weegschaal gezet, maar de kast voelt even zwaar als mijn carbon racefiets van 10 kilo. Het kan een kilo meer of minder zijn, maar meer niet.

Prestaties

De in-game prestaties zijn bijzonder goed. Games als GTA 5, Modern Warfare en Battlefield 1& 5 draaien moeiteloos in de hoogste instellingen met zeer hoge FPS (>125). Meer kan ik niet wensen als casual-gamer. Ik heb geen 4K-monitor, dus dat heb ik niet kunnen testen. Voor de liefhebbers van statische benchmarks hieronder nog wat cijfers:

- CPU-Z - 5.007 punten
- Cinebench - 9.150 (multi-core), 1.259 (single-core)
- 3D-Mark (TimeSpy) - 11.624

Design

Het design van de kast is simpel, maar degelijk. Het gebruik van veel plastic wekt misschien de indruk dat alles goedkoop aanvoelt, maar niets is minder waar in mijn optiek. Het plastic is stevig, strak en door de afwisseling van mat en glans (met carbon-look) ziet alles er toch goed uit.

De kast is verder gesloten, waardoor er geen lichtjes van de chipset of videokaar te zien zijn. Ik hou daar zelf totaal niet van, dus ik was er erg blij mee.

Stabiliteit en betrouwbaarheid

Een lastig onderwerp om te beoordelen in de korte periode waarin ik de Lenovo T5 heb getest. Ik ben gedurende de twee weken nergens tegen aan gelopen voor wat betreft de stabiliteit en/of betrouwbaarheid van het product. Ik besef mij ook goed dat je dit pas na langere tijd goed kan testen.

Ondersteuning

Tijdens het testen kwam ik er al snel achter dat de laatste drivers geïnstalleerd waren. Ik heb dus geen ondersteuning of iets dergelijks nodig gehad. De voorgeinstalleerde Vantage-app biedt ondersteuning voor het intern updaten van de PC. Ook op de Lenovo site wordt nog extra ondersteuning aangeboden mocht dat nodig zijn.

Prijs en beschikbaarheid

De Lenovo is op het moment van schrijven nergens verkrijgbaar. De meest recente prijs die ik kon vinden was circa €1.700. Als je bedenkt wat de prijzen van videokaarten momenteel doen, dan is dat een zeer schappelijke prijs voor de producten die je krijgt (o.a. i7 en RTX 3070).

Heb jij ook een Lenovo Legion T5 28IMB05 (90NC00PTMH)?

Ik zag twee keer oppervlakkig als beoordeling, daar klopt niets van, dus dan maar een +3 :*)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.