Teufel Cinebar 11

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Teufel Cinebar 11 Review

edjedan 11 september 2021, laatste update op 11 september 2021, 300 views Product gekocht

Teufel Cinebar 11

Prima geluid, zeker voor deze prijs. Wel een vervelend issue, de subwoofer doet het soms zomaar niet.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Goede prijs
  • Snelle bluetoothverbinding

Minpunten

• Subwoofer valt soms zomaar uit
  • Teufel helaas niet toe te voegen aan mijn Google tv remote

Geluidskwaliteit Score: 5
Begin 2019 kocht ik deze Teufel voor een prima prijs (ca. 270 euro). Ik was en ben zeer enthousiast over de kwaliteit van het geluid. Mijn tv geluid en mijn dagelijkse muziek vanuit Spotify speel ik af op deze set. De bas op de sub klinkt verbluffend. Maar daar ligt tegelijk ook een vervelend probleem: de subwoofer doet het soms zomaar niet. Er is aan de lampjes te zien is er dan wel verbinding maar geen basgeluid. Het uit en aanzetten helpt meestal niet, stekker erin en eruit ook niet. Maar na een poos werkt het ineens weer wel. Dit gebeurt soms zomaar een paar keer per week.
Ik ben met Teufel via de mail bezig geweest om dit op te lossen.
Maar een oplossing lijkt er niet te zijn. Er zijn in elk geval geen draadloze apparaten direct in de buurt die het verstoren. En de subwoofer staat ongeveer een halve meter van de soundbar. Het contact tussen de twee apparaten blijft ook wel in stand.
De oplossing van Teufel was prima: ik heb de boel kosteloos terug gestuurd en ik kreeg een nieuwe vervangende set.

Verder is de bluetooth connectie prima en ook is een nfc verbinding snel gemaakt.
Helaas is Teufel niet toe te voegen aan mijn Google tv remote zodat ik wel steeds twee afstandsbedieningen naast me heb. Maar dat is een futiliteit.
Verder vind ik deze set toch echt een aanrader.

Heb jij ook een Teufel Cinebar 11?

De grote vraag die dan blijft: is het probleem met de nieuwe set opgelost?
Da's nog even afwachten. Ik verwacht het volgende week. Ik laat het weten.
Inmiddels een nieuwe set binnen en tot mijn verrassing het nieuwste model soundbar. De subwoofer is wel identiek aan het model dat ik kocht in 2019 (inmiddels is er een nieuwer, slanker model).
Maar wat klinkt het allemaal geweldig. En nog geen signaalverlies tussen beide apparaten gehad.
Ik ben helemaal blij, ook met de afhandeling van Teufel.
Mooi! Gezien de reputatie van Teufel eigenlijk ook niet anders verwacht!