1 review

IK Multimedia iRig Pro I/O

€ 155,-
Specificaties MIDI interface - Bekijk alle specificaties

IK Multimedia iRig Pro I/O Review

Dorstlesser 9 september 2021, 88 views Product gekocht

IK Multimedia iRig Pro I/O

Werkt prima maar wordt helaas met wat onnodige, doch te verhelpen frustraties geleverd, zoals de verkeerde kabels en niet de beloofde software. Zie uitgebreidere review.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Maakt vrij degelijke indruk
  • De hardware unit op zich doet wat hij moet doen!

Minpunten

• Onbruikbare kabels meegeleverd
  • Meegeleverde software matig en niet zoals geadverteerd

De aansluitingen van de unit zelf zijn niet standaard en de meegeleverde verloopkabels zijn vrij nutteloos: de MIDI-kabels zijn veel te kort en vrouwelijk, terwijl mannelijk nodig is om op instrumenten aan te sluiten. Hoewel 'made for iPad' zit er geen kabel bij voor de laatste iPad versie (USB-C); omdat de aansluiting aan de kant van de unit niet-standaard is, heb je de juiste kabel ook zeker niet in je bezit, dus je moet een verloopkabel kopen van lightning > USB--C.

Stroom kan je leveren via de niet-standaard USB/lightning-kabel, mits je die in een PC of Macbook steekt, zo niet dan moet je met 2 AA batterijen genoegen nemen want de (wederom niet-standaard) stroomkabel met muurplug wordt niet meegeleverd.

Volgens de doos worden er volledige versies van apps meegeleverd voor iOS en iPad, maar 4/5 apps draaien enkel op MacOS en Windows, terwijl wat er voor iOS en iPad OS beschikbaar is op geen enkele manier volledig te noemen is; de software is één grote reclamefolder + shop voor dure uitbreidingen.

Echter, als je hem aan de praat hebt is het resultaat prima. Ik gebruik hem in combinatie met Garageband op de iPad. Gewoon gitaar en koptelefoon inpluggen, Garageband opstarten en het werkt.

De unit heeft een duidelijke indicator om het juiste ingangsniveau / gain in te stellen en voelt solide genoeg.

Heb jij ook een IK Multimedia iRig Pro I/O?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.