Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

€ 69,90
Specificaties Bedraad Qwerty met Logitech Romer-G Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart Review

BenVenNL 9 september 2021, 102 views Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

In de basis solide toetsenbord. De onwennige software en slechte kwaliteit caps doen zwaar afbreuk aan de ervaring.

Pluspunten

• Plank zelf is stevig.
  • Niet te schreeuwerig, minimalistisch design.
  • Lekkere toetsenaanslag.

Minpunten

• Keycaps zijn van belabberde kwaliteit.
  • Te veel afhankelijk van Logitech software.

Na een half jaar brak de Esc keycap af. Met een druppeltje seconden lijm weer vast gezet. Zat geen vervanging bij. Ik heb op het internet gezocht naar vervangende keycaps maar nog met weinig resultaat. Als je voor €5,- ofzo een volledige set nieuwe Caps kunt kopen vind ik het nog acceptabel. Maar dat is er volgens mij ook niet.

Na een jaar gebruik kreeg ik ineens last van 'keychatter' (1 aanslag levert gelijk 2 of 3 tekens op). Tijd om het toetsenbord met alcohol schoon te maken dus. Netjes alle caps verwijderd zoals het hoort. Maar bij de ASDW en spatiebalk braken bij het verwijderen spontaan ook de pootjes af.
Een reserve ASDW zit er bij maar deze konden alleen weer bevestigd worden door eerst een hete naald in de achtergebleven resten te steken en ze zo uit het bord te trekken.

De verlichting op het bord springt aan als je een toets aanraakt terwijl de PC uit staat. Maar gaar vervolgens niet meer uit. Kan dus zomaar 24 uur aan blijven staan omdat de kat over het toetsenbord loopt.

Ik vind de Logitech software alles behalve intuïtief, heb er veel mee lopen stoeien maar nooit het gewenste resultaat gekregen.

Gewoon een draaiwiel voor de verlichting op het bord, en al die sofware troep weg. Betere keycaps en 2 tientjes meer vragen had een beter product opgeleverd.

Her is voor een mechanisch bord wel een goedkope, maar ik zou adviseren om in een iets hogere prijscategorie te gaan shoppen, dit is het allemaal niet waard.

Heb jij ook een Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart?

Product heb ik ook alleen na 2 jjaarr ga je dubbel typen zoalls jij oomschrijjft . Bekend probleem en Logitech doet er niks aan. Korrtom, drama!
Naar de Etos gaan. Flesje 96% schoonmaak alcohol kopen. Penseeltje, en alcohol kliederen maar! Maak het goed nat daar binnen in, als de boel doorweekt is met alcohol flink met de toets klepperen.

Nadien ff 15 minuten de alcohol laten verdampen. Daarna doet hij het weer een stuk beter.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.