Fujifilm X-T4 Body Zwart

€ 1.778,12
Specificaties Losse body • 26,1MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Fujifilm X-T4 Body Zwart Review

Zoisinge 9 september 2021, 190 views Product gekocht

Fujifilm X-T4 Body Zwart

De eerste keer dat ik mijn vrouw enthousiast heb geweten met elektronica.

Pluspunten

• Ongelofelijk veel opties om te experimenteren met foto's
  • Alles is in een oogwenk te bedienen (wanneer je de knoppen leert kennen)
  • Voorinstellingen zijn mogelijk om snel te wisselen tussen onderwerpen die je wenst te fotograferen..
  • Voelt kwalitatief aan in gebruik
  • Eens je weet wat je doet zijn de foto's subliem.

Minpunten

• Mogelijk een stijle leercurve.
  • Een leek neemt het niet zomaar vast om een foto te nemen. Er zal dan wel iets niet goed afgesteld zijn.
  • Scherpstellen is een beetje wennen met de vele opties.
  • Lightroom 6 WERKT NIET bij dit model.

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 4
Mijn vorige toestel was een canon DSLR bovengemiddeld instapmodel. De overstap naar dit toestel was naar mijn aanvoelen wat groot, maar het was een cadeau van mijn echtgenoot. En het moest ineens een 'goei toestel' zijn. Ik ben er dus een beetje aarzelend mee aan de slag gegaan, gezien ik echt een amateurfotografe ben. Fotografie is voor mij gewoon pure ontspanning.

Maar de Fujifilm heeft de aarzeling snel weggenomen. Hoewel er heel veel mogelijkheden en verschillende functies zijn, is het een heel overzichtelijk toestel. Sommige dingen begrijp ik nu zelfs beter omdat het zo logisch opgesteld is en heel hanteerbaar is op het toestel zelf.
Ik ben nog volop aan het ontdekken wat dit toestel allemaal kan. De handleiding en ook de boeken die je tips geven over de Fujifilm XT-4 moet je er zeker bijnemen.

Het is zo leuk om nieuwe dingen te ontdekken, je krijgt nog meer zin in fotograferen op deze manier.
Ik moet echter toegeven dat de eerste foto's die ik nam, er niet beter uitzagen dan degene die ik nam met mijn Canon. Vooral ivm scherpstelling is het goed het nodige opzoekwerk te doen, zodat je het beste uit het toestel haalt. En dat ging voor mij met vallen en opstaan. Een volautomatische functie heeft het toestel niet, maar dat is eigenlijk net een positief punt. En dat maakt het fotograferen net échter.

Met twee kleine kinderen als vaak voorkomend onderwerp, is een vlotte scherpstelling en snel naar de juiste instelling kunnen gaan een must. Ik heb al bijgeleerd, maar ik moet me er nog verder in verdiepen. Je kan ook bepaalde instellingen opslaan zodat je makkelijk switcht naargelang wat je wil fotograferen. Ook hier moet ik nog tijd voor maken. Maar die tijd win je, denk ik, dubbel en dik terug eens je je favoriete instellingen zo makkelijk bij de hand hebt.

Kortom, als instaptoestel is het misschien net iets te veel van het goede. Tenzij je er niets mee inzit om een steile leercurve te doorlopen.
Ben je al een tijd bezig met fotografie en je wenst een toestel dat een behoorlijke batterijduur (volledige dag en nog minstens 30% over), kwalitatief aanvoelt, makkelijk te bedienen is, goede beeldkwaliteit heeft en een gezonde hoeveelheid fun en experimentele functies kan aanbieden? Dan is dit toestel hetgeen je zoekt.

Eén jammere zaak is het feit dat indien je gebruik maakt van Lightroom, je het betalende abonnement zal moeten nemen omdat Lightroom 6 niet overweg kan met de bestandsformaten die uit de Fujifilm XT-4 komen.

Heb jij ook een Fujifilm X-T4 Body Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.