1 review

DeepCool CF 120 1 stuk, 120mm

€ 14,-
Specificaties 27dB bij maximaal 500rpm - Bekijk alle specificaties

DeepCool CF 120 1 stuk, 120mm Review

Racer89 8 september 2021, laatste update op 9 september 2021, 103 views Product gekocht

DeepCool CF 120 1 stuk, 120mm

Voor de DeepCool case zocht ik nog een fan voor de achterkant, aangezien er al 3 van deze types inzitten heb ik besloten deze erbij te kopen. Helaas was de eerste defect die ik had ontvangen...

Pluspunten

• RGB
  • Stil
  • RGB adapter kabel.

Minpunten

• Eerste was defect bij aankomst
  • Kabeltjes er goedkoop

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 5

Intro:

Zoals hierboven aangegeven, deze gekocht zodat alle fans in de kast hetzelfde zijn. Helaas was de ontvangen fan na het inbouwen defect. Deze gelukkig via de webwinkel zonder problemen retour kunnen sturen en een nieuwe werkende fan gekregen.

Het model is een CF wat overeenkomt met een RGB verlichting die werkt op 5 volt. Let hier op anders gaat hij stuk bij aansluiten op 12 volt.

Wat krijg je erbij?
Fan was netjes verpakt, hij wordt geleverd met een setje schroeven. En een RGB adapter kabel voor diverse soorten moederborden. Het enige wat vreemd is dat ik een Gigabyte moederbord heb, terwijl de adapter is voorzien van een sticker van Asrock en Asus. De aansluiting wat zou moeten passen op Gigabyte past bij mij niet. Dit zijn 3 pennen die naast elkaar zitten.

Verder zit er nog een kleine compacte handleiding bij, is erg beknopt maar beter dan niks. Bij de case van DeepCool zat helemaal niks erbij.

Verschil?
Op de CPU zat een standaard witte DeepCool fan, aan de uiteindes is deze niet voorzien van rubbers. Terwijl deze RGB fan wel voorzien is van rubberen hoeken voor evt. trillingen op te vangen.

Koelvermogen:
Helaas valt dit niet echt te testen, wel heb ik het gevoel dat dit niet zo heel goed is. Het verschil tussen de case zonder fan aan de achterkant en met fan aan de achterkant is vrij klein. Dit scheelt in mijn geval zo'n 2 graden.
Onderstaande TEMP foto is genomen tijden het gamen ( BFV )
Kleuren:
RGB kleur weergave is mooi, alleen hadden er denk ik iets meer ledjes in gemogen. Je ziet soms toch net niet de vloeiende overgang. Verder zijn helemaal instelbaar van lopend RGB led, tot flash en pulserende de pret kan niet op. Helaas is het altijd lastig om dit goed op foto te krijgen. Fan heb ik nu gebruikt als CPU fan aangezien de witte CPU fan iets te fel was voor midden in de kast.

Prijs:
De prijs voor de RGB fan is een goede prijs voor deze fan. Hij is niet de duurste en ook niet de goedkoopste. Ik denk als de RGB fan nog meer opkomst zouden hebben dat deze ook goedkoper worden. Helaas was in mijn geval deze duurder uitgevallen omdat ik de defecte fan op eigen kosten heb terug moeten sturen.
Conclusie:
Zoals hierboven aangegeven is deze duurde geworden door het terug moeten sturen op eigen kosten. Verder ben ik zeer tevreden over deze fan. Ik kan hem samen met de case fans besturen via de moederbord software RGB Fusion.

Heb jij ook een DeepCool CF 120 1 stuk, 120mm?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.