Nexus NX-8040 Review
Ik heb deze voeding in december 2007 gekocht ter vervanging van een Seasonic van 350 Watt. De Seasonic deed het nog prima maar maakt erg irritante hoge piepgeluidjes op verschillende frequenties.
Ik had speciaal Nexus gekozen omdat zij zich profileren op de markt als maker van stille voedingen en behuizingen. Ik heb daarom ook de Caterpillar van dezelfde fabrikant gekocht. De combinatie van de kast en de voeding is perfect qua geluidsproductie. Dit is echt mijn stilste pc ooit terwijl hij toch nog best krachtig is.
Enig nadeel wel van de combinatie voeding en behuizing is dat de modulaire stekkers die aan deze voeding zitten tegen de drivecase aan komen. Je kan dus niet ff een nieuw kabeltje in de voeding prikken terwijl hij in de kast...
Pluspunten
Stil Modulair Stabiel
Minpunten
Snel kapot (maar dat is waarschijnlijk incidenteel)
Eindoordeel
Ik had speciaal Nexus gekozen omdat zij zich profileren op de markt als maker van stille voedingen en behuizingen. Ik heb daarom ook de Caterpillar van dezelfde fabrikant gekocht. De combinatie van de kast en de voeding is perfect qua geluidsproductie. Dit is echt mijn stilste pc ooit terwijl hij toch nog best krachtig is.
Enig nadeel wel van de combinatie voeding en behuizing is dat de modulaire stekkers die aan deze voeding zitten tegen de drivecase aan komen. Je kan dus niet ff een nieuw kabeltje in de voeding prikken terwijl hij in de kast gemonteerd zit.
In ieder geval heeft deze voeding trouw zijn dienst gedaan tot gisteren. Ik had besloten om een nieuwe videokaart te kopen voor deze pc. Toen ik die er eenmaal in had geprikt wilde m'n pc niet meer opstarten. De videokaart vereiste een 400 watt voeding, waaraan deze voeding aan voldoet.
Na wat onderzoekjes gepleegd te hebben bleek het dus inderdaad de voeding te zijn. Ik heb daarom m'n ouwe Seasonic weer van zolder gehaald en die in de kast gezet en toen deed alles het weer, zelfs ondanks het feit dat de videokaart een 400 watt voeding nodig zou hebben. Echter piept de Seasonic nog steeds dus ik wil spoedig een nieuwe voeding kopen.
Ik ben nu dus nog in dubio of ik nogmaals een Nexus voeding zal nemen. Ik was er zeer tevreden mee, echter is hij nu al (minder dan 3 jaar) kapot en buiten garantie waarschijnlijk. Verder vind ik het bijzonder vervelend dat de modulaire aansluitingen notabene in de kast van dezelfde fabrikant vrijwel onbereikbaar zijn.
Reacties (5)
Ik ben gegaan voor deze https://www.informatique....-compact-real-silent.html
Dit keer helaas niet modulair maar hij is een stuk kleiner en was ook 20 euro goedkoper en ik zit ff krap bij kas
[Reactie gewijzigd door raymonvdm op 25 juli 2024 04:38]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/44267/wap11.jpg?f=community)
/u/126829/vantager2.png?f=community)