Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH) Review

12_0_13 6 september 2021, laatste update op 19 oktober 2021, 883 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH)

Fijne laptop, maar wel beetje gedoe onder linux. Snel en sneller.

Pluspunten

• snel
  • goede prijs/kwaliteit
  • stevig

Minpunten

• wat luid bij belasting
  • gedoe met linux
  • zwaar

Ik heb deze laptop nu voor mijn werk. Aangezien ik graag Linux draai, kan ik je vertellen dat dit niet out-of-the-box werkt op dit momet. Helaas.

(zie https://robau.wordpress.c...ach6h-ubuntu-all-working/ voor hoe ik het wel aan de slag kreeg).

Naast die strubbelingen, wat een top-apparaat. Ik moet nog kijken hoe de batterij het uithoud na een poosje, maar hij liep verdacht snel leeg tijdens eerste gebruik.

Wat betreft aanpassingen: 'vroeger' zaten bij Lenovo/IBM alle dingen mooi achter individuele klepjes, tegenwoording moet je de hele onderplaat eruit halen voor je uberhaupt ergens bijkan. Niet zo handig.

De meeste aansluitingen van de laptop zitten (itt bijv. de Lenovo Thinkpad E580) aan de achterkant. Dit is opgeruimder als je eenmaal alles hebt geinstalleerd, maar niet zo handig als je 'even' een usb device wil switchen.

Wat betreft snelheid: topding. Ik doe veel ontwikkelwerk in o.a. java / intellij en opstarten, compileren etc. gaat allemaal vlot en snel

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH)?

Vraag & Aanbod

De realtek wifi driver wordt naar verluidt in de 5.16 kernel mainline. Dus geen gedoe meer met externe drivers dan. (als het goed is ;))