Nothing ear (1) (Wit)

€ 99,99
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Nothing ear (1) (Wit) Review

rendejo 6 september 2021, laatste update op 22 juli 2022, 525 views Product gekocht

Nothing ear (1) (Wit)

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Noise cancelling (NC) doet het redelijk goed tijdens een vlucht en daar ging het me om.

Pluspunten

• Looks
  • NC (voor de prijs van de oortjes)
  • Geluid (voor de prijs van de oortjes)

Minpunten

• Te grote case
  • Batterijduur (als je meer dan 3,5 uur aan één stuk luistert)
  • Double tap is hit and miss
  • Niet altijd verbinding als het (rechter)oortje uit de case gehaald wordt

Update 22-7-22: Review geactualiseerd. Doubletap blijft hit and miss. Verder niet altijd verbinding met (rechter)oortje.
Update 10-9-21: Review iets aangepast. Doubletap blijkt wel degelijk te werken.

Hierbij een korte gebruikersreview van deze oortjes. Dus geen technische details. Ik heb ze aangeschaft vanwege de noise cancelling (NC) in een compact formaat. Handig bij 'travel light' tijdens het low cost vliegen. Dan hoef ik m'n Bose QC35II en de case daarvan niet mee te nemen. Scheelt toch weer ruimte.

M'n vlucht naar Dublin was de vuurdoop van de oortjes. Ik kan er kort over zijn, het vliegtuiggeluid wordt zeker niet zo volledig weggefilterd als bij m'n Bose QC35II, maar wel zodanig dat het vliegen een stuk aangenamer is. Zeker met muziek op merkte ik het vliegtuiggeluid beduidend minder.

Ik heb de Nothing Ears ook op de fiets getest. Ook hier wordt omgevingsgeluid in ruime mate weggefilterd, maar wederom niet helemaal. Ook hoor je verkeer nog enigszins, wat uiteindelijk misschien ook maar goed is. Wel valt me op dat de wind tijdens het fietsen 'aanwezig' is. Zal er mogelijk mee te maken hebben dat het 'in ears' zijn, waar de Bose QC35II echt over de oren gaat en zodoende meer geluid, dus ook dat van de wind, kan wegfilteren. Geen idee. Ik vind het niet storend bij de Nothing Ears, het is gewoon een observatie.

Het geluid van de oortjes zelf vind ik alleszins acceptabel. Bas, treble etc. is naar mijn mening goed.

Zijn er verder geen minpunten? Jawel:
- De muziek gaat pas op pauze als je een oortje uit je oor haalt, of als je via de telefoon op pauze drukt. Geen double tap o.i.d. en dat is ook niet in te stellen. Double tap werkt wel, maar het luistert wel nauw waar je tikt. Blijft toch hit and miss.
- Ik verloor één keer de Bluetooth verbinding met de oortjes. En kreeg ze toen ook niet direct weer verbonden. Uiteindelijk de gehele verbinding moeten verwijderen en weer opnieuw moeten instellen op m'n telefoon. Hopelijk blijft het bij die ene keer.
- De batterijduur is inderdaad niet heel lang. Maar goed, zo lang duren de meeste Europese vluchten ook niet.
- Sinds een paar maanden heb ik het euvel dat de oortjes, met name het rechteroortje, niet direct verbinding maken met de telefoon als ik ze uit de case haal. Dan moet ik het rechteroortje eerst weer terug in de case doen, hem er weer uit halen en dan is er ineens wel verbinding. Wel een beetje hinderlijk.

Is het de prijs waard? Ik vind uiteindelijk van wel. Zoals gezegd, noise cancelling in een compact formaat. Maar dan vriendelijker geprijsd.

Heb jij ook een Nothing ear (1) (Wit)?

Kleine note;Double tap voor play/pauze werkt wel degelijk zowel op het linker als rechter oortje althans op android

[Reactie gewijzigd door The_Thijs© op 8 september 2021 17:01]

Hey Thijs. Dank voor deze correctie! Heb het nogmaals geprobeerd en het werkt inderdaad wel. Het luistert wel nauw waar je tikt. Mogelijk dat het de eerste keren daar mis ging en ik niet helemaal goed tikte. Heb m'n review aangepast.