AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

€ 259,-
Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 240Hz • VA • 0,5ms - Bekijk alle specificaties

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart Review

DiagorasTestpanel 5 september 2021, laatste update op 5 september 2021, 86 views Testpanel

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

De AOC C27G2ZU/BK is een prima monitor met makkelijk verstelbare hoogte, draaiing en hoek. De resolutie is niet per se laag, maar lager dan je zou verwachten, desondanks maakt de hoge Refresh Rate veel goed.

Pluspunten

• Hoge refreshrate
  • Makkelijk verstelbaar
  • USB-poorten
  • Freesync
  • Goede kleuren en contrast

Minpunten

• Hangt ver naar voren (om het gewicht te kunnen balanceren)
  • Bedieningsknoppen aan de onderkant (ondanks dat het de standaard is)
  • Lage Energielabel (F)

Ik heb via het Tweakers testpanel deze monitor gekregen om te reviewen. Ik heb de monitor ondertussen twee weken kunnen gebruiken, en voor een groot deel van de te reviewen onderdelen is dat ruim voldoende. Ik heb verder twee andere monitoren, waarbij de belangrijkste de Acer XG270HU met 144 Hz refreshrate en 1440p resolutie is.
Vormgeving en configuratie
De monitor heeft de curve extra ondersteuning nodig, en dit is goed geregeld. De monitor staat stevig op het bureau en heeft veel gemakkelijk aanpasbare opties. Zowel de hoogte, de draaiing als de hoek kan gemakkelijk aangepast worden, en tot nu toe heeft dat nog geen problemen gegeven. Omdat dit simpelweg gedaan wordt door extra kracht te zetten, vraag ik me wel af hoe dit zich in de toekomst gaat ontwikkelen (blijft de monitor ook bij ouderdom in de juiste positie staan). Daarnaast hangt de monitor door het gewicht redelijk ver naar voren, wat mogelijk een probleem is voor minder diepe bureaus.

De configuratie van de monitor is uitgebreid, maar zoals wel vaker gebeurt dit in eerste instantie via knoppen aan de onderkant van de monitor, wat ik persoonlijk erg onhandig vindt. Daarnaast is er wel software om het via de PC aan te passen, maar daar kon ik niet alle opties in terugvinden.
Refreshrate, resolutie en beeldkwaliteit
De resolutie is wat aan de lage kant, dus hier moet je van te voren rekening mee houden. Speel je bijvoorbeeld games waar de resolutie en dus de scherpte belangrijker is dan de refreshrate, dan zou je deze monitor beter kunnen vermijden. Speel je games waar de refreshrate juist weer belangrijker is, zoals competitive shooters, dan is deze monitor een prima kandidaat door de hoge refreshrate en snelle doorvoersnelheid.

De kleuren, het contrast en de helderheid hebben een brede range, hebben goede kwaliteit en zijn erg instelbaar. Let er wel op dat de game-modus(zonder die modus is de 240 Hz niet haalbaar), ook de kleurfilter aanpast.
Dode pixels en curve
Na twee weken gebruik, heb ik de monitor meerdere keren gecontroleerd op dode pixels. Ik heb er tot nu toe geen enkele kunnen vinden, wat een goed teken is natuurlijk. Of dat zo blijft op de langere termijn is natuurlijk de vraag. Verder valt er prima te werken, kijken en gamen op een curved scherm, het is zelfs wat meer immersive. Maar het geeft wel nadelen bij grafisch werken, dus als je een monitor daarvoor koopt, check even of dat ook voor jou een probleem gaat zijn.
Het is dus een prima monitor voor specifieke doeleinden en over het algemeen makkelijk in gebruik, op de software configuratie na.

Heb jij ook een AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.