Noblechairs ICON Gaming Stoel (Zwart/Rood) Review

GSX-MAN 3 september 2021, laatste update op 3 september 2021, 363 views Product gekocht

Noblechairs ICON Gaming Stoel (Zwart/Rood)

Na een jaar intensief dagelijks gebruik ziet de stoel er nog als nieuw uit. Het comfort is goed, de meeste onderdelen solide. De leggers van de armleuningen zijn wat rammelig.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Comfort
  • Bomvast gebouwd

Minpunten

• Leggers armleuningen wat rammelig
  • Hoofdkussen blijft niet super zitten met dat elastiek

Na jaren op afdankertjes van kantoor en de goedkoopste bureaustoel van IKEA, zat ik in 2020 ineens full time thuis te werken. Dan merk je al snel hoe oncomfortabel je stoel is en hoe slecht 'ie voor je rug is. Kortom, het was tijd voor een fatsoenlijke stoel.

Maar dan wel een beetje leuk uitziende, en ik zat al jaren met een half oog naar race/gamingstoelen te kijken. Diverse opties bekeken, mijn bonus afgewacht en besloten dat Noble er goed uitzag en alle opties qua comfort en ergonomie leek te hebben. Ik was destijds ook aan de (hele) zware kant, dus ik had een stoel nodig die wat kon hebben.

Het pakket

De Noble komt aan in een doos, waarna je 'm zelf in elkaar moet zetten. 5 wieltjes onder de voet, gasveer erop, zitting erop en rugleuning aan de zitting. Die rugleuning moet aan twee beugeltjes, die onder veerspanning staan. Niet spannend, wel handig als je kinderen eraf blijven tot je klaar bent. Even langs de verbandtrommel en door met de armleuningen. Afdekkapjes over de zijkanten van de rugleuningmontage en klaar. Geen heel complexe klus, een kind kan de was doen.

In de doos zitten ook nog twee kussens met elastiek, die je al hoofdsteun en lendesteun kunt gebruiken.

Comfort

De stoel zit gewoon goed. Het is qua uiterlijk een luxe autostoel, en zo voelt hij ook. Wel opstaande randen, maar zeker geen racekuip. Zoek je meer zoiets, dan heeft Noble ook de Epic-lijn.

Deze Icon heeft een wat harde zitting en rugleuning, wat voor de hele dag werken en daarna een avond gamen/Netflix echt super is. De rugleuning is te verstellen door middel van een hendeltje, dat doet denken aan de hendel die je vroeger gebruikte om de stoelleuning van de bijrijdersstoel naar voren te kantelen als je achterin een driedeurs auto wilde zitten.

Deze rugleuning laat zich verstellen van kaarsrecht tot "tandartsstoel", je kan er dus ook een powernap in doen. De rugleuning is wel uit één stuk, er is geen mogelijkheid om hierin nog verstellingen voor de onderrug of stevigheid te doen. Dit ervaar ik niet als een gemis.

Het kussen voor het hoofd gebruik ik soms, die voor de lendenen niet. Echt super blijft een kussentje dat met een elastiek om de bovenkant van de stoel heen zit niet zitten. De rugleuning loopt daar ronder, en met mijn lengte (ongeveer 1.87) zit het elastiek net aan de hoge kant. het comfort is wel heel oké.

De hoogte en verstelbaarheid van de armleuningen is prima. Zoals inmiddels gebruikelijk 4D, dus doen in geen enkel opzicht onder voor die op de zaak. De montage van de armleuningen zit bomvast, het verticaal verstelbare deel ook. Alleen in de leggers zit wat beweging/speling/rammel, maar om dat nou echt storend te noemen...

Afwerking en kwaliteit

Vooraf twijfelde ik of ik niet de echt leren variant moest kopen, maar door de prijs ben ik voor kunstleer gegaan. Dit blijkt geen issue, na een jaar intensief gebruik zien zowel het leer als het stikwerk er nog top uit.

De afwerking is mooi en straalt kwaliteit uit. Strak stikwerk, en het logo in de hoofdsteun is een mooi detail.

Al met al een strak afgewerkte, solide gefabriceerde bureaustoel. De stijl moet je ding zijn, maar er is keuze uit kleuren bekleding en stikwerk, met zwart/zwart kan 'm eigenlijk overal neerzetten.

Absoluut geen miskoop. De Noble Chairs Icon is een solide performer met vrijwel alle opties die je op een moderne bureaustoel verwacht voor een hele nette prijs. Na een jaar dagelijks gebruik is de stoel nog even goed als bij aanschaf, alles ziet er nog fris & fruitig uit. De prijs is voor wat je krijgt heel redelijk, als ik het vergelijk met kantoorstoelen. Ik vind de Icon een absolute aanrader.

Heb jij ook een Noblechairs ICON Gaming Stoel (Zwart/Rood)?