Novatron NTR83 Review

roel_bNewbie 6 september 2010, 644 views

Novatron NTR83

Pluspunten

• 'snelle' software, goede beeldkwaliteit, alles synchroon en schokvrij, alle formaten ondersteunend, je hebt geen idee dat het op Linux draait.

Minpunten

• Behuizing is van plastic.

Geluidskwaliteit Score: 4
'k Heb deze player nu zo'n half jaar in het bezit en hij bevalt goed. Hij wordt gebruikt in het netwerk als backup voor foto's en films en als player voor op de plasma HDTV. 1080P wordt geweldig weergegeven.
Er komen ook regelmatig nieuwe images uit, de recentste is spectaculair, Youtube, Picasa, Shoutcast noem maar op, hij doet 't en speelt 't. 'k Gebruik hem ook als DVD speler met een externe slimline player/brander met USB voeding vanuit de IAMM. Verder zit er nog een bittorrentclient in met besturing via z'n webpage. De DVB-T ontvangst is ook goed, alleen NED 1, 2 en 3 en de regionale natuurlijk, we gebruiken hem ook in de camper op 12V, met een spanningsbegrenzer natuurlijk, handig om de foto's op te slaan en de kinderen kunnen al hun films kijken mocht dat nodig zijn...
Al met al ben ik er nog steeds blij mee, de fan wordt misschien iets luidruchtig nadat'ie wekenlang aan het downloaden is geweest. Een ander ding is dat ik de harde schijf wel aan de PC moest formatteren anders werd deze niet herkend, misschien is dat met de laatste images wel goed gekomen.

• Samsung externe dvd brander

Heb jij ook een Novatron NTR83?

Met de meest recente firmware update (october 2010) is het wel mogelijk om rechtstreeks met de NTR83 een intern geplaatste harde schijf te formatteren :).