AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

€ 259,-
Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 240Hz • VA • 0,5ms - Bekijk alle specificaties

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart Review

WupRTestpanel 2 september 2021, 75 views Testpanel

AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart

Prima scherm voor zakelijk gebruik en gaming. Het is geen hoogvlieger maar met de prijs en kwaliteitsverhouding zit je goed.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Curved

Minpunten

• Vormgeving
  • Geen 4K

Intro
Ik ben een van de geselecteerde voor het testpanel en review van de AOC C27G2ZU/BK-monitor. Dit resulteert in mijn eerste productreview op Tweakers!

Uitpakken

De inhoud is goed beschermd met piepschuim. In de doos zijn de volgende items meegeleverd.:
- Voet
- Stand
- Handleiding
- Software
- Voedingskabel
- HDM kabel (1,8 m)
- DisplayPort kabel (1,8 m)

Voor het in elkaar zetten van het scherm is geen gereedschap nodig. De stand draai je gemakkelijk in de voet en vervolgens klik je de voet vast op de achterkant van het scherm. Klinkt wellicht niet stevig maar dat is het wel. Aan de bouwkwaliteit valt niets op- of aan te merken.

Vormgeving
Wat zien we als het scherm in elkaar is gezet? Een strak ontwerp, dunne bezels en rode accenten.

De accenten zijn ook terug te vinden op de achterkant. Persoonlijk hadden die voor mij achterwege mogen blijven.

Naast een ingebouwde USB hub heeft het scherm twee HDMI 2.0 poorten en één displayport.

Opstelling
Voor het testen van de monitor gebruik ik een Playstation 5 en HP Probook voor zakelijk gebruik.

Ervaring
Een curved monitor is nieuw voor mij. De kromming moet zorgen voor een panoramisch effect, meer diepte ervaring waarbij de afstand van je ogen tot de monitor over het gehele scherm gelijk blijft. Dit resulteert in een intensere ervaring.

Een intensere ervaring voor zakelijk gebruik is voor mij overbodig, maar voor gaming, laat maar komen! Hiermee wil ik niet zeggen dat voor zakelijk gebruik een curved monitor niet prettig is. In tegendeel, ik heb het gevoel dat het prettiger kijkt en dat ik minder met mijn hoofd hoef te bewegen.

Maar dan gamen? Waar de monitor eigenlijk voor is gemaakt. Met een Playstation 5 zou je het liefst 4K willen gamen. Helaas is dit een 1080p scherm, en dat zie je. Als je goed kijkt kun je de pixels zien, dat is jammer. Maar als je eenmaal in de game zit, merk je daar niets meer van.

Beeldkwaliteit
Met de standaard instellingen spatten de kleuren al van het scherm af. Contrast is prima en met de 240hz heb je een ontzettend vloeiende ervaring. Ghosting heb ik niet met het blote oog kunnen waarnemen. HDR is niet aanwezig op deze monitor.

Standaard controleer ik elk nieuw scherm en tv op pixeldefecten. Deze ben ik niet tegengekomen.

Geluidskwaliteit
Over de geluidskwaliteit kan ik kort en krachtig zijn, die is gewoon slecht. Klinkt ontzettend blikkerig en ik kan geen bas waarnemen. Uiteraard koop je hier een monitor niet voor, maar wellicht voor sommigen belangrijk om te vermelden.

Heb jij ook een AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.