JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)

€ 139,-
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart) Review

vandijk 2 september 2021, laatste update op 29 december 2021, 345 views Product gekocht

JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)

Duur voor wat je krijgt, en lastig bruikbaar met een PC/Laptop

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Duur
  • Lastig te gebruiken met PC/Laptop
  • Blijven matig zitten

Goede audio kwaliteit, die ook goed in te stellen is via de app op de telefoon.

Helaas is het lastig gebleken om deze oordopjes te gebruiken op een pc/laptop. Ik heb dit getest met 3 recente laptops uit het zakelijke segment van Lenovo en HP. De Lenovo crashed met een BSOD, de HP ziet ze wel, maar geeft geen geluid. Erg jammer.

Update: Na aanschaffen van een Asus BT500 dongle (en drivers uit 2020), uitzetten van bluetooth op mijn telefoon, is het uiteindelijk gelukt om de doppen aan mijn desktop pc te koppelen. Het werkt, maar het is toch vele malen lastiger dan met de andere getesten oordopjes van JBL/Monster (met een kabeltje tussen de oordoppen)

De pasvorm is op zich goed, maar de dopjes vallen regelmatig uit mijn oren, tijdens het wandelen of het kauwen. Niet geschikt voor tijdens het sporten.

Heb jij ook een JBL CLUB PRO+ TWS (Zwart)?

Bij mij connecten de earbuds met all apparaten die ik heb. Heb je de firmware ge update naar 4.8.0 via de app?

Als de dopjes uitvallen heb je te grote rubbertjes gekozen. Ik gebruik de kleinste en het heeft even geduurd voor ik snapte dat de grote niet per se vaster in je oren komen te zitten. De buds moeten juist diep in je gehoorgang kunnen. Bovendien zijn de kleine rubbers veel comfortabeler. Bij mij vallen ze nagenoeg nooit uit mijn oren.
Ik heb ook de 4.8 firmware. Maar de bsod's vliegen mij om de oren, ook met de laatste driver updates van de fabrikant van de laptop (HP, Lenovo) en Microsoft.

Tussen de reviews op Amazon, vind je meer mensen die ze niet met laptops aan de praat krijgen.

Volgens de JBL app is de pasvorm goed. Ik zal de andere dopjes nog eens proberen.
Volgens mij heb ik de oplossing voor het 'niet goed in het oor zittende oordopjes probleem'.

Volgens een reviewer op Bol.com is dit het geval:
De eartips van de Galaxy buds (welke moeten we even uitzoeken) passen ook op de JBL CLUB PRO+ TWS en die lossen het probleem geheel op. Je hebt volgens mij ook nog duurdere en goedkopere eartips bij Samsung. Ik denk dat je op deze manier zelfs de kwaliteit van het geluid nog kunt verbeteren.

Samsung verkoopt ze trouwens helemaal niet los dus het wordt altijd namaak, dat wel.

Het zijn dus gewoon slechte goedkope earttps. Dat is wel een hele foute besparing van JBL dan he.
Ik heb zo'n 1cm hoog bluettooth dongletje dat in een verlengde usb poort staat. Een usb poort aan een kabel die je kunt plaatsen waar je wil. De locatie van de bluetooth zender is zeker van invloed op de snelheid van pairen en op de connectie.

Aan de achterkant van de pc zit hij niet goed is mijn ervaring. Het was een bluetooth 5.0 dongle van een euro of 6. Wellicht kun je het probleem oplossen door zon dingetje te gebruiken.

Verder zou je kunnen kijken naar zaken als een virusscanner of een vpn verbinding die je pc onzichtbaar maakt voor het netwerk of andere beveiligingsmaatregelen. Bij mij werkte de oortjes voor het eerst nadat ik eenmalig mijn vpn verbinding uit zette.

IK vind overigens dat je de oortjes echt te kort doet in je review. Ze zijn zeker niet duur voor wat je krijgt. Door de zeer goede geluidskwaliteit en de baanbrekende tuning mogelijkheden van het geluid is de Club Pro+ zelfs het vlaggenschip model van de JBL's earbuds te noemen. Dit product is erg underrated terwijl de JBL Live Pro en de JBL Tour Pro m.i. iets te vaak in de schijnwerpers staan. Ik raad mensen aan deze Club Pro+ zeker te overwegen bij een aanschaf.

[Reactie gewijzigd door Loveit op 29 september 2021 09:58]

Welke USB dongle gebruik je? Mijn "nieuwe" pc heeft geen bluetooth, maar dat zou ik wel graag toevoegen.
Hier op tweakers is dit een vergelijkbar product.
[url="https://tweakers.net/pricewatch/1486156/asus-usb-bt500.html"[/url]

Op bol.com staan er wel 10 verschillende . Zoek naar "Bluetooth 5.0 adapter" Die van mij staat daar ook Hij is merkloos voor 7,99 en hij heeft nog geen reviews. Hij heeft geen driver nodig maar je kunt wel de fabrikant en het type chip bekijken met bluetoothdriverinstaller.exe. Het is even prutsen in het begin maar als je eenmaal verbinding hebt dan werkt ie ook iedere keer. Ik stop hem incidenteel opnieuw in de usb poort bij wijze van reset maar dat is niet vaak nodig.

Let er bij de JBL Club Pro+ TWS ook op dat hij maar met 1 apparaat tegelijk kan verbinden. Verbreek dus de verbinding met andere apparaten alvorens met de bluetooth van de pc of laptop te pairen.

[Reactie gewijzigd door Loveit op 29 september 2021 23:54]

Met de ASUS BT500 en bijbehorende drivers uit 2020, is het uiteindelijk wel gelukt om de oordopjes met mijn desktop PC te verbinden. Review is hierop aangepast
Ok ik gebruik bij mijn zelfbouwpc met goedkoop asrock moederbord uit 2009 een dongle van 8,99 en die doet het altijd.
Ik heb hem wel via een usb-verloophoudertje voor mn pc staan.Ik koppel daar gerust 3 headsets tegelijk mee ook.

Fijn dat het werkt iig. Heb je die goedkopere noname spullen ook geprobeerd?
Fijn dat het werkt iig. Heb je die goedkopere noname spullen ook geprobeerd?
Ik heb de goedkope dongles niet geprobeerd. De Asus dongle werkt op zich prima. Die zit met een verlengkabel vanaf mijn PC naar de voet van mijn monitor, om eventuele storingen te voorkomen. Ik kan nu een meter of 8 verderop nog prima luisteren.
Ik haal ook ongeveer 8 meter ermee zonder storing met Bluetooth 5.0 headset en de BT 5.0 dongle. 10 meter lukt soms ook maar niet altijd zonder stuttering. Dat stuttering is erg irritant als je muziek aan het luisteren bent.of tv of film kijkt met headset.Oudere wifi versies die niet van frequency veranderen als signlaen elkaar inde weg zitten storen heel erg op je bluetooth signaal.

Mijn oude telefoon moest de Bluetooth uit hebben om een optimaal wifi signaal op te vangen. Hij haalde dan 80mbit, mn nieuwe telefoon haalt met bluetooh aan 150mbit.

Overigens heeft mn telefoon een veel groter bereik dan de pc dongle. Dat is wel BT 5.2 maar de vorige telefoon had ook een groter bereik met BT 4.2

[Reactie gewijzigd door Loveit op 5 januari 2022 22:58]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.