Corsair VS550 (2018)

€ 53,85
Specificaties 550W (80 Plus) • niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair VS550 (2018) Review

Mar02Newbie 2 september 2021, 65 views Product gekocht

Corsair VS550 (2018)

Deze corsair voeding begrijp ik het bestaan helaas niet van in verband met de prijs, verder wel ok-ish als je een low end computer hebt.

Pluspunten

• De PSU is zwart en ziet er premium uit
  • Prima veel connectoren
  • Beter dan de oude VS orange label serie

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Niet heel erg zuinig
  • Je kan beter een alternatief kopen

Uitrusting Score: 3
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Reden recensie :
Ik heb de VS550 Grey label 2 jaar gebruikt en stap nu over op een RM 750 omdat ik watt tekort kom met mijn specificaties*

De voeding is niet heel veilig, maar wel een stuk beter dan het oude model wat in sommigen gevallen zelfs een brandgevaar was. Met z'n 80+ WHITE rendement is de Voeding ook niet heel erg zuinig, maar wel zuiniger dan je standaard.

Oftewel, kwaliteit is wel beter dan het vorige model VS serie, en omdat deze ooke en garantie heeft van 3 jaar kan ik de PSU ook wel aanraden als je hem in de aanbieding voor 40-45 euro haalt, maar alleen voor entry-level computers (bijv i3 10th gen + GTX 1060).

Conclusie: Haal een CV550 voor de zelfde prijs of evt voor 61 euro (op dit moment op megekko) een
RM 550X want een Voeding is niet de plek om het tientje (of twee) te besparen.

* i9 9600k+1080Ti

Heb jij ook een Corsair VS550 (2018)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.