LG OLED65G1RLA Zwart

€ 1.749,-
Specificaties 65" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED65G1RLA Zwart Review

dizzer4Testpanel 2 september 2021, 304 views Testpanel

LG OLED65G1RLA Zwart

De LG G1 is een zeer fijn apparaat, met een hele goede beeld kwaliteit. Standaard is er al een muurbeugel mee geleverd. Pootjes Zijn er los bij te kopen voor ergens rond de 130 euro, beetje jammer maar begrijpelijk aangezien deze tv bedoeld is om aan de muur te hangen.

Pluspunten

• Zeer goed beeld
  • hoge kijkhoek
  • zeer plat aan de muur
  • Meegeleverde muurbeugel
  • 4x hdmi 2.1
  • vormgeving is zeer strak

Minpunten

• Stekker zit vast en haakse kop en is dus niet handig om door een bestaande goot te halen
  • Scherm spiegelt enigzins
  • AB heeft een voelbare batterijklep
  • Geluid is niet optimaal extern geluid is aan te raden

Heb dit toestel namens Tweakers mogen testen. Na enige vertragen (zaten geen voetjes bij) het toestel in ontvangst mogen nemen en was aangenaam verrast dat het toestel 65 inch bleek te zijn terwijl ik een 55 inch verwachte.
Heb de koerier even geholpen om het toestel naar binnen te dragen en toen merkte ik het eerste dingetje op, hij is zwaar. Gelukkig was een vriend van mij beschikbaar om te helpen om het toestel uit te pakken ed want dit is absoluut geen een mans klus door het formaat en gewicht.

Uitpakken gaat erg makkelijk, maar achteraf gezien hebben we het scherm verkeerd vast gehouden (dit had gelukkig geen gevolgen). in de accesoire doos zat een handleiding hoe het toestel vast te houden ed. Misschien een idee om dit op de zak die om het scherm zit te drukken of iets dergelijks.

Het toestel voelt degelijk aan maar flexxed wel enigzins wat beangstigend is, na het toestel met het kijkvlak naar boven op een eettafel te hebben gelegd, heb ik de pootjes er bij gepakt.
De pootjes zijn zeer degelijk en van metaal. Het bevestigen gaar zeer eenvoudig, alleen moest het scherm met het kijkvlak omlaag geplaatst worden om de pootjes te bevestigen.
Dit is enigzins een spannend moment omdat je het scherm niet wil beschadigen, aangezien het scherm eigenlijk volledig is gemaakt om aan de muur te hangen is dit begrijpelijk.

Eenmaal klaar om te plaatsen bleek mijn tv kast net groot genoeg om het toestel te plaatsen.
Als die eenmaal staat voelt het niet super stevig maar nogmaals het toestel lijkt echt ontworpen te zijn om aan de muur te hangen.

De stekker zit vast aan het toestel en heeft een haakse kop, dit is niet echt handig aangezien de stekker niet heel lang is en je een zeer dikke buis in de muur moet hebben wil je hem ophangen met weg gewerkte kabels.

Het toestel zelf is zeer netjes afgewerkt, en de achterkant heeft een aluminium afwerking welke zeer strak is.

Achterop bevinden zich de volgende aan sluitingen :

4x HDMI 2.1
3x USB
CI+ Slot
Satelliet aansluiting
Antenne aansluiting
LAN-aansluiting
IR Blaster
Optische-uitgang

Tevens is er een kabelgoot aangebracht in de achterkant zodat de kabels allemaal netjes in het midden uitkomen, Houd er rekening mee dat je geen kabels gebruikt met ferrietblokjes erop want dan word de kabel te dik.

Als het toestel uitstaat spiegelt het scherm behoorlijk.

Tijd om de tv aan te zetten ;p

Disclaimer: ik gebruik zelf mijn televisies ( oa lg cx6la en samsung ue48ju7000l )altijd als beeldscherm en maak nooit gebruik van smart functies of tv kanalen, alles loopt via de pc.
Mijn beoordeling gaat dus ook voornamelijk vanuit die optiek, tevens is een scherm ervaring iets persoonlijks en kan per persoon erg variëren .

Allereerst valt mij op de de afstandsbediening niet fijn in de hand ligt dit komt volledig door het batterijklepje welke erg scherpe randen heeft waardoor je de klep constant in je hand voelt.

Als je het toestel aanzet moet je een reeks instellingen door, wat voor mij even wennen was is de magic remote deze kan erg gevoelig reageren maar na een tijdje was ik redelijk gewend en is het een prettige ervaring.

Eenmaal door de basis instellingen kom je in LG web os 6.0, dit is overzichtelijk en duidelijk, ik heb netflix geprobeerd en dit draait zonder haperen (tv is aangesloten op bekabeld gigabit netwerk). Tevens de usb aansluiting geprobeerd met media dit komt keurig in overzichtelijke tiles op het scherm en werkt ook zonder enig probleem.

Voor de rest is alles via de pc, laptop of consoles getest.

Bij geen van de aangesloten apparaten merkte ik lag of vertragingen, beeld was erg goed en snel genoeg voor de type spellen die ik speel.

Een vriend van mij heeft een middagje met zijn laptop er op zitten spelen (legion 5 met 3060) en was zeer onder de indruk van de beeld kwaliteit en reactie snelheid van het scherm, Hij heeft oa fortnite, mount and blade en divinity 2 gespeeld en was verbaasd over hoe soepel alles liep.

Ik heb over de afgelopen week oa met de ps 4 en switch er op gespeeld en dit liep allemaal zeer soepel en merkte geen gosting of andere vertragingen op.

Na een week gebruik heb ik geen inbranding kunnen vinden, nu heb ik niet intensief een volle dag in windows zitten werken of iets dergelijks en een week is ook erg kort om zo iets vast te stellen. Wel viel me op dat het toestel erg vlot op scherm beveiliging springt wat zeer zeker tegen inbranding helpt.

De spiegeling van het scherm valt tijdens het gebruik na een tijdje niet echt meer op maar is er wel.

Verder heb ik geen dode pixels in het scherm kunnen vinden wat natuurlijk erg fijn is.

Een leuk extraatje aan het toestel is de galary mode welke het toestel omtovert in een schilderij welke rouleert.

De prijs is met een bedrag van rond de 2100 to 2500 euro netjes maar wel enig zins aan de hoge kant als je het vergelijkt met mijn lg cx6 die voor rond de 1500 euro is te krijgen. Als je hem voor de onderkant van de prijs range weet te vinden is het het overwegen waard hij zit namelijk een stuk strakker tegen de muur. Maar persoonlijk vind ik het het verschil niet waard.

In conclusie:

Een zeer mooie en super strak afgewerkte tv, met een paar kleine minpunten die wel te overkomen zijn en een redelijke prijs.

Heb jij ook een LG OLED65G1RLA Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.