Asustor AS-302T Review
Dit toestel was 4 jaar in gebruik.
Plots vorige zaterdag eerst een melding dat disk1 een slechte sector heeft. Ik zeg (niet thuis toen) geen probleem het is een RAID1. Ik kom thuis zondagmorgen NAS niet meer bereikbaar. Wat blijkt de twee disks zijn defect en de NAS zijn defect.
Pluspunten
goedkoper dan concurrentie
Minpunten
disks defect NAS defect
Eindoordeel
Dit toestel was 4 jaar in gebruik.
Plots vorige zaterdag eerst een melding dat disk1 een slechte sector heeft. Ik zeg (niet thuis toen) geen probleem het is een RAID1. Ik kom thuis zondagmorgen NAS niet meer bereikbaar. Wat blijkt de twee disks zijn defect.
De NAS wil hierdoor niet meer starten. Op aanraden van Asustor hebben we de disks eruit gehaald en proberen we het toestel te starten. Het geeft geen kick meer. 1 seconde branden de leds en daarna enkel de netwerkpoort die nog signaal (activiteit) heeft.
Dus op twee dagen tijd 2 kapotte disks (ze achteraf via linux bekeken en inderdaad beide geven fouten aan) en de NAS zelf ook defect.
Mailtje van Asustor tja too bad no warranty...
Never again Asustor... nu Synology gekocht, duurder maar hopelijk beter product.
Plots vorige zaterdag eerst een melding dat disk1 een slechte sector heeft. Ik zeg (niet thuis toen) geen probleem het is een RAID1. Ik kom thuis zondagmorgen NAS niet meer bereikbaar. Wat blijkt de twee disks zijn defect.
De NAS wil hierdoor niet meer starten. Op aanraden van Asustor hebben we de disks eruit gehaald en proberen we het toestel te starten. Het geeft geen kick meer. 1 seconde branden de leds en daarna enkel de netwerkpoort die nog signaal (activiteit) heeft.
Dus op twee dagen tijd 2 kapotte disks (ze achteraf via linux bekeken en inderdaad beide geven fouten aan) en de NAS zelf ook defect.
Mailtje van Asustor tja too bad no warranty...
Never again Asustor... nu Synology gekocht, duurder maar hopelijk beter product.
Beoordeel deze review: