Asustor AS-302T

Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Asustor AS-302T Review

Higherdemon1978Newbie 30 augustus 2021, 103 views Product gekocht

Asustor AS-302T

Dit toestel was 4 jaar in gebruik. Plots vorige zaterdag eerst een melding dat disk1 een slechte sector heeft. Ik zeg (niet thuis toen) geen probleem het is een RAID1. Ik kom thuis zondagmorgen NAS niet meer bereikbaar. Wat blijkt de twee disks zijn defect en de NAS zijn defect.

Pluspunten

• goedkoper dan concurrentie

Minpunten

• disks defect
  • NAS defect

Kwaliteit voeding Score: 2
Dit toestel was 4 jaar in gebruik.
Plots vorige zaterdag eerst een melding dat disk1 een slechte sector heeft. Ik zeg (niet thuis toen) geen probleem het is een RAID1. Ik kom thuis zondagmorgen NAS niet meer bereikbaar. Wat blijkt de twee disks zijn defect.

De NAS wil hierdoor niet meer starten. Op aanraden van Asustor hebben we de disks eruit gehaald en proberen we het toestel te starten. Het geeft geen kick meer. 1 seconde branden de leds en daarna enkel de netwerkpoort die nog signaal (activiteit) heeft.

Dus op twee dagen tijd 2 kapotte disks (ze achteraf via linux bekeken en inderdaad beide geven fouten aan) en de NAS zelf ook defect.

Mailtje van Asustor tja too bad no warranty...

Never again Asustor... nu Synology gekocht, duurder maar hopelijk beter product.

Heb jij ook een Asustor AS-302T?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.