Razer Basilisk X Hyperspeed

€ 44,89
Specificaties Bluetooth muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Basilisk X Hyperspeed Review

GSX-MAN 30 augustus 2021, laatste update op 30 augustus 2021, 132 views Product gekocht

Razer Basilisk X Hyperspeed

Voor de hardcore (FPS) gamer wellicht net iets te basic, maar verder een prima muis. Ergonomisch in order, discreet en strak afgewerkt. Loopt soms vast, dan moet de batterij er even uit.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Niet teveel knoppen
  • Bluetooth en 2.4 GHz

Minpunten

• Verbinding niet 100% stabiel

Ik heb sinds december 2015 een Logitech G602. Goede muis, precies en ergonomisch erg fijn. Maar het rubber op de bovenkant is gedeeltelijk los gekomen en niet apart te bestellen. En de overvloed aan G-knoppen heb ik eigenlijk nooit gebruikt.

Dus toen eind juni de Razer Basilisk X Hyperspeed in de aanbieding was bij Bol.com en mijn werk-muis ook nog eens de geest gaf, besloot ik de Razer eens te proberen en de Logitech naar de zakelijke kant van het bureau te degraderen. De specs waren op papier (nou ja, beeldscherm) helemaal prima:

-16.000dpi
-Bluetooth en 2.4 GHz
-DPI switch
-Ergonomisch
-"Ultra-long battery life"

En voor de aanbieding van nog geen 40 euro de moeite van het proberen waard. Dus klik, in winkelwagen en afrekenen. En bij ontvangst niet teleurgesteld.

Nu twee maanden later de eerste indrukken.

Bouwkwaliteit

Niets mis mee. Zit solide in elkaar, glijdt netjes over de muismat, de knoppen klikken fijn en het batterijklepje zit heel prettig met magneetjes vast. Komt mooi uit, want die moet nog weleens open. Kom ik zo op.

Ergonomie

De Basilisk ligt redelijk fijn in de hand, de duimsteun is prettig. De hele muis is alleen wel een maatje compacter dan de Logitech G602, die als gegoten in mijn hand ligt. Maar goed, niet iedereen heeft kolenschoppen. Doordat er geen bos G-knoppen aan de zijkant zit, net boven de duimsteun, kom je bij de Basilisk veel minder snel per ongeluk tegen een knop aan. Er zitten 2 knoppen, en die zitten hoog genoeg. Verder om de juiste plekken een stukje rubber, zodat de muis gewoon goed vasthoudt. Hoewel Razer als optie ook nog griptape aanbiedt.

Verbinding

Over het algemeen is de Basilisk snel en precies, maar af en toe komt hij niet uit zijn slaapstand. Dan is het enige wat helpt de batterij eruit te halen en weer in te stoppen.

Fijn punt aan de verbinding: met een schakelaartje op de onderkant kan je tussen Bluetooth en 2.4 GHz kiezen. Dus heb ik de dongle in mijn thuis-pc en gebruik ik Bluetooth voor de laptop.

Vormgeving

Functie voor vorm, en de ergonomie is dus in orde. Daarnaast ziet de muis er gewoon strak uit, met een combinatie van mat en glanzend zwart.

Fijne muis, fijne prijs. De verbindingsissue kan irritant zijn, maar onder de streep ben ik blij dat ik deze gekocht heb.

Heb jij ook een Razer Basilisk X Hyperspeed?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.