LG 32QN600

€ 295,45
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 32QN600 Review

the_leonater 26 augustus 2021, 279 views Product gekocht

LG 32QN600

Mooie monitor voor een prima prijs.

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • simpele menubediening
  • HDMI+DP kabels meegeleverd

Minpunten

Ik zocht al langere tijd een monitor, niet omdat mijn 27'' exemplaar niet voldeed, maar ik had een 2e scherm nodig voor andere doeleinden.
Ik was mijn 19'' schermpje uit het Vista tijdperk eigenlijk meer dan zat en opeens ging ie kapot waardoor ik noodgedwongen naar een nieuw schermpje op zoek moest.
(dit LG scherm is nu mijn huidige scherm en mijn oude 27'' gebruik ik nu voor andere toepassingen als vervanger voor het 19'' exemplaar)

Indekken
Ik wil mijzelf alvast indekken op reacties: ik ben geen monitor of beeldscherm expert, maar ben gewoon een enthousiaste gebruiker die zijn ervaring wil delen.

De zoektocht
De zoektocht stelde niet zoveel voor, ik moest een rekening van bol.com betalen en toevallig toen ik bij de monitors keek stond dit exemplaar er voor 199 euro tussen in de aanbieding.
Veel reviews zijn er niet over, dus ik dacht ik schrijf er zelf eentje.

Wat zit er in de doos
De doos bevat de standaard, een gebruiksaanwijzing, cd-rom met drivers/documentatie, stroomadapter en een HDMI kabel en Displayport kabel, lekker compleet dus.
Oh ja, bijna vergeten: als je geluk hebt ligt er ook nog een monitor goed verpakt onder in de doos. ;)

Installatie
De installatie is vrij makkelijk, je krijgt in de doos een standaard en een buis die je in elkaar moet schroeven.
Dit lijkt makkelijk aangezien je een soort lipje aan de schroef hebt waarmee je deze onderdelen aan elkaar kunt schroeven.
Maar je hebt toch nog wat speling in dat geval, gelukkig kun je met een platte schroevendraaier alles nog stevig aandraaien.
Een groot voordeel is dat de bevestiging van de standaard aan de monitor gewoon met een kliksysteem gaat, hier komt dus geen schroevendraaier aan te pas.
Kabels plug je er zo in, alles past maar op 1 manier, dus dit heeft verder geen uitleg nodig.

Eerste indruk
Het scherm is heel helder, dat was het eerste dat opviel.
Ik heb gelijk de helderheid terug gezet naar 40%.
Ook lijkt de kleurechtheid bij films ook op orde.
Wel is het aan te raden om de browser op 125% schaling/zoom te zetten, anders worden de lettertjes wel heel klein.

Bediening
De bediening van het menu is zeer makkelijk, onder het LG logo (in het midden) zit een soort bolletje dat werkt als een joystickje waarmee functies makkelijk te bedienen zijn.

Bouwkwaliteit
Ik moet zeggen dat ie vrij stevig op de standaard staat, de monitor weegt ongeveer 10 kilo dat ook vrij veel is.
Het voelt gewoon degelijk aan, niet meer en ook niet minder.

Negatieve eigenschappen
Voor mij zijn er eigenlijk geen negatieve eigenschappen, maar als ik echt wil zeuren heeft ie slechts een 75hertz paneel, niet in hoogte verstelbaar, geen ingebouwde speakers en energielabel G.
Maar gezien de prijs van 199 euro vind ik dat je nergens over mag klagen.

Voor 199 euro haal je een prima en groot beeldscherm in huis, de installatie is makkelijk, voelt degelijk aan, stevige voet, prima paneel en vooral zeer betaalbaar.
Vooral de mensen die niet per se het beste van het beste willen, halen met dit scherm een uitstekend exemplaar in huis.

Heb jij ook een LG 32QN600?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.