LG OLED65C16LA Zwart

LG OLED65C16LA Zwart Review

adamnemeth0Testpanel 26 augustus 2021, 323 views Testpanel

LG OLED65C16LA Zwart

Een tv met veel functies voor de prijs. Hij biedt een uitstekende game ervaring evenals een geweldige bioscoop ervaring.

Pluspunten

• Magic Remote
  • 4K 120Hz
  • Fenomenaal contrast en kleuren
  • Snell menubesturing

Minpunten

• Geen Displayport
  • Geen DTS-geluid

Inbrandgevoeligheid Score: 3

Tweakers was aardig genoeg om mij deze uitstekende LG OLED65C16LA TV voor een korte tijd te laten testen. Ik heb al een “kleine” oudere 4K-tv van LG, dus ik was erg benieuwd of de nieuwe TV een andere ervaring geeft, en dat doet hij zeker! Ten tijden van het schrijven van deze recensie kost de tv 1598 euro
(dat is 5 keer zoveel dan mijn oude)

Wat zit er in de doos

De tv wordt geleverd in een goed gevoerde doos die hem goed beschermt.
Om het uitpakken makkelijker te maken heeft LG de doos aan de onderkant “open” gelaten, zodat na het verwijderen van de bevestigingsstrips gemakkelijk de hele doos kan worden verwijderd door deze omhoog te tillen.
Na het openen van de doos vind je naast de TV zelf het volgende: een snelstartgids, de afstandsbediening en de voet van de tv.

Bouwkwaliteit en afwerking

De tv heeft over het algemeen een goede bouwkwaliteit, LG heeft mooie materialen gebruikt zoals de geborstelde aluminium voet en kwalitatief goede kunststoffen, maar zelfs tweede personen hadden we het gevoel dat het scherm elk moment in stukken kon breken vanwege de zware basis en het grote ultradunne scherm. Je ziet het scherm enigszins buigen terwijl hem op zijn plaatst probeert te tillen. Dat is best beangstigent voor zo een dure TV! Maar gelukkig is het geheel natuurlijk stevig genoeg.

Functieset

De tv komt met alle goeds die we zouden verwachten in deze prijsklasse, om de belangrijkste te noemen:
  • 3840x2160 (4K) resolutie bij 120 Hz
  • LG WebOS 6.0
  • Dolby Visie,
  • HDR10,
  • USB 2.0
Dankzij de nieuwste webos en de geweldige hardware ging het bladeren door menu's en instellingen snel en nauwkeurig met behulp van de magische afstandsbediening.

Contrast en helderheid

Deze tv vertegenwoordigt heel goed het beste van een OLED-paneel. Het zwart is erg diep en zwart, wat in goed contrast staat met de heldere en levendige kleuren van het scherm.

Pixeldefecten

Mijn apparaat arriveerde zonder dode of luie pixels. Maar als dat toch zou gebeuren, biedt LG een garantie van 1 jaar tegen pixelproblemen.

Vormgeving

LG heeft goed werk geleverd met het ontwerp van de tv. Het ziet er goed uit, zelfs als het niet is ingeschakeld. Het scherm zelf is slechts een paar mm dun en er is alleen een kleinere doos in het midden van de tv die de elektronica en luidsprekers bevat. Ondanks de grootte van het scherm heeft de geborstelde aluminium voet maar een kleine ruimte nodig op de TV kast.

Inbrandgevoeligheid

Een minpuntje aan de OLED-schermen, als ze lang hetzelfde beeld weergeven kan dit gaan inbranden in het paneel. LG probeert dit te voorkomen door de helderheid te verlagen van het scherm of een deel van het scherm als het detecteert dat het beeld niet verandert, zoals logo's of statische delen van games als de mini-map.
Je hebt ook de mogelijkheid om een ​​Pixel Refresher te activeren, wat ook helpt tegen inbranden. De tv doet dit standaard elke dag automatisch na 4 uur cumulatief tv-kijken en herinnert je er na 2000 uur aan om dit handmatig te doen. LG raadt ook aan om dit één keer per jaar handmatig te doen om ervoor te zorgen dat je zo lang mogelijk van je tv kunt genieten.

Kleurweergave

Het OLED-heeft erg levendige kleuren en geeft een geweldige bioscoopervaring in de woonkamer, vooral als de film Dolby Vision of HDR ondersteunt

Ghosting

Ik heb de tv zowel op 1080p als op 4k 120hz geprobeerd en ik moet zeggen dat het een behoorlijk goede game-ervaring was. Ik heb geen vervelende latency of ghosting ervaren, zelfs niet in snel bewegende games zoals FPS of racegames. De tv heeft zelfs een speciale game-optimalisatiemodus om de latency te verminderen.

De tv wordt geleverd met een prijskaartje van 1598 euro op het moment van de review, ik zou het in geen geval goedkoop willen noemen, maar ik denk dat het geweldige prestaties levert voor de prijs, ongeacht of het wordt gebruikt voor het spelen van games of het genieten van films in bioscoopkwaliteit thuis.

Heb jij ook een LG OLED65C16LA Zwart?